Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoeken naar Z: waar shopt de volgende generatie?

Om toekomstbestendig te zijn moeten winkeliers de Generatie Z over de drempel lokken. Hoe verleiden ze die kritische en wakkere doelgroep?
Generatie Z
Generatie Z
© 123rf
Generatie Z
Generatie Z
© 123rf

Ze zijn druk met duurzaamheid, maar geen generatie vliegt vaker of staat langer onder de douche. Generatie Z is nog ongrijpbaarder dan de millennial-voorgangers. Hoe dring je als retailer door tot een doelgroep die zichzelf zo tegenspreekt? Negeren is in ieder geval geen optie; Generatie Z (ruwweg geboren tussen 1995-2005) vormt dit jaar ongeveer een derde van de totale wereldbevolking volgens VN-cijfers, waarmee ze de millennials voorbijstreven. En ook hun koopkracht neemt volwassen vormen aan, de komende decennia bepalen de Z-portemonnees of de kassas rinkelen of niet.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in