Overslaan en naar de inhoud gaan

Maandbereik online winkelen apps stijgt naar 51 procent in eerste halfjaar

Het hoogste online bereik is onder 35-49 jarigen.
Smartphone shopping
© 123RF
Smartphone shopping
© 123RF

De Online Winkelen apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders (51procent, 7.381.000 personen van 13 jaar en ouder).

related partner content for mobile comes here

Onder deze groep vallen zowel apps uit online-only retailers, kledingwinkels, food en bouwmarkt sectoren.

Dat blijkt uit de maandelijkse cijfers van bereiksonderzoek GfK DAM.

De stijging ten opzichte van eerdere jaren is in elke leeftijdsdoelgroep zichtbaar. Het hoogste online bereik is onder 35-49 jarigen, waarvan gemiddeld 65 procent per maand op de smartphone in contact komt met apps voor online winkelen. Net iets meer vrouwen (54 procent) dan mannen (48 procent) wordt via deze apps bereikt.

 

Gfk DAM online winkelen

Bol.com en AliExpress 1 en 2

De grootste apps van de online winkelen merken op smartphones zijn onder andere Bol.com (19 procent), AliExpress (16 procent), Appie van AH (12 procent), Hema (12 procent) en Wish (9 procent).

Opvallend is dat de bezoekfrequentie van AliExpress en Wish met gemiddeld 12 bezoeken per maand hoger ligt dan bij Bol.com (gemiddeld 7 bezoeken per maand). De grootste stijgers ten opzichte van een jaar eerder zijn apps uit de food sector zoals Thuisbezorgd, Picnic, Jumbo en Too Good To Go.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in