Maandbereik online winkelen apps stijgt naar 51 procent in eerste halfjaar


De Online Winkelen apps op smartphones bereiken in het eerste halfjaar van 2019 gezamenlijk meer dan de helft van de Nederlanders (51procent, 7.381.000 personen van 13 jaar en ouder).
Onder deze groep vallen zowel apps uit online-only retailers, kledingwinkels, food en bouwmarkt sectoren.
Dat blijkt uit de maandelijkse cijfers van bereiksonderzoek GfK DAM.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe stijging ten opzichte van eerdere jaren is in elke leeftijdsdoelgroep zichtbaar. Het hoogste online bereik is onder 35-49 jarigen, waarvan gemiddeld 65 procent per maand op de smartphone in contact komt met apps voor online winkelen. Net iets meer vrouwen (54 procent) dan mannen (48 procent) wordt via deze apps bereikt.

Bol.com en AliExpress 1 en 2
De grootste apps van de online winkelen merken op smartphones zijn onder andere Bol.com (19 procent), AliExpress (16 procent), Appie van AH (12 procent), Hema (12 procent) en Wish (9 procent).
Opvallend is dat de bezoekfrequentie van AliExpress en Wish met gemiddeld 12 bezoeken per maand hoger ligt dan bij Bol.com (gemiddeld 7 bezoeken per maand). De grootste stijgers ten opzichte van een jaar eerder zijn apps uit de food sector zoals Thuisbezorgd, Picnic, Jumbo en Too Good To Go.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid