Overslaan en naar de inhoud gaan

EFFIESCOUT: Hafida Abahai scout Zalando

Effiescout week 21: Zalando is een bedrijf dat een holistische aanpak heeft als het gaat om diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Succesvolle EFFIE-cases zijn campagnes waarbij impact centraal staat. Diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid zijn hot topics die, om daadwerkelijk impact te hebben, voorbij de trend, thema’s moeten worden die structureel ingebed zijn in de manier waarop bedrijven en organisaties zichzelf organiseren en het werk dat ze creëren.

related partner content for mobile comes here

Zowel creatieve bureaus als adverteerders en andere organisaties hebben nog veel stappen te zetten op dit vlak. Ook als het gaat om de samenstelling van de EFFIE-jury is er nog een weg te gaan, ondanks de goede stappen die er afgelopen jaren zijn gezet om de jury meer divers te maken.

Een bedrijf dat een holistische aanpak heeft als het gaat om diversiteit, inclusiviteit en duurzaamheid, is Zalando, dat zichzelf sinds een paar jaar als merk neerzet dat zich uitspreekt voor deze thema’s met als doel mensen via campagnes te inspireren hun kijk te verbreden op onderwerpen als gender en body positivity, maar ook door het aanbieden van een inclusievere winkelervaring, genderneutrale apps en het in het leven roepen van de Zalando Sustainability Award.

Zie bijvoorbeeld hun recente campagneVoor nu en altijd’ waarin mensen die zichzelf durven te zijn en opkomen voor hun waarden, centraal staan. Een andere recente campagne ‘Activists of Optimism’ heeft als doel om deze zomer optimisme te verspreiden over heel Europa, en echte mensen die hun optimistische levensinstelling omzetten in positieve acties in het zonnetje zet. En na het afgelopen jaar is positiviteit en optimisme meer dan welkom. Dus kom op Zalando, met al jullie mooie initiatieven en campagnes verwacht ik minstens 1 EFFIE Award inzending!

 

Ik geef het stokje door aan Effiescout voor week 22: Ahmed Ait Moha, Motivaction

 

Nieuwe Effie-categorieën

De Effie groeit met drie nieuwe categorieën: Branded customer experience, Succesvolle introductie en Impactvolle propositie (meer informatie www.effie.nl).  De rubriek EFFIESCOUTS is in het leven geroepen om ervoor te zorgen dat er geen mooie cases -in bestaande en nieuwe categorieën- over het hoofd worden gezien. In aanloop naar de inzendperiode wordt wekelijks iemand gevraagd een vakgenoot aan te moedigen om in te zenden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in