Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom Uber dit jaar on-demand kerstbomen bezorgt met Praxis

Logistiek Nederland mag de borst natmaken
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

door Max Pinas

De actie deze zomer met  van Uber krijgt navolging. Sinds vorige week kun je bij vestigingen van Praxis in de grote steden een kerstboom kopen en thuis of op je werk laten bezorgen. Niet gratis overigens. Praxis vraagt voor deze actie met Uber een bijdrage van €44,95. 

related partner content for mobile comes here

Een geinige joint promotion die het goed doet op sociale media? Of is er meer in de hand? Ja dus. Uber is met deze kerstbomenactie bezig om vol in het zicht de eerste commerciële, niet aan taxivervoer gerelateerde diensten te testen. Dit vanuit de verder reikende bedoeling om diensten van Uber te koppelen aan al onze logistieke behoeften. 

Dat de ambities van Uber verder rijken dan het op effiiënte wijze organiseren van voordelig taxivervoer, mag duidelijk zijn. Niet voor niets werd vorig jaar de tagline van Uber al aangepast, van ‘Everyones Private Driver’ naar het (meer op de wereld van logistiek en transport aansluitende) ‘Where Lifestyle meets Logistics’.

In 2014 begon Uber in drie Amerikaanse steden met de dienst , waarmee personen een bestelling bij een winkel binnen enkele minuten kunnen laten thuisbezorgen. Het is beschikbaar op allerhande shopping platforms, waardoor het voor een winkeleigenaar een fluitje van een cent is om deze dienst aan te zetten. Als gebruiker zie je direct hoeveel minuten levertijd je hebt voor een pakketje en waar het pakketje zich bevindt, en je krijgt een notificatie als het voor de deur staat. In Hong Kong begon Uber dit jaar een vergelijkbare proef met de transportdienst .

Deze kerstbomen-on-demand actie is niet minder dan de eerste stap in de uitrol van een logistiek netwerk, dat - evenals UberRush - slim gebruik maakt van het bestaande Uber platform. Over een paar jaar kijken we terug op Kerst 2015 en zullen we zeggen: &;Weet je nog dat we vroeger onze spullen op tijd moesten bestellen en een dag moesten wachten?&

Let wel, Uber is aan het testen. Het vinden van een werkbaar businessmodel zal vast niet in één keer lukken. Maar logistiek Nederland mag de borst nat maken.

Voor de volledigheid; ik heb geen enkele verbinding met Uber of Praxis. Behalve dan dat ik als klant  wel eens gebruik maak van hun diensten.  

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Max Pinas is Creative Director bij TamTam

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in