Overslaan en naar de inhoud gaan

Omnicom Media Group grote winnaar P&G-review

De grootste adverteerder ter wereld is na twintig jaar flink gaan schuiven met het media-account.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Procter & Gamble heeft het grootste deel van het Noord-Amerikaanse media-buying en planning account toegewezen aan Omnicom Media Group (OMG). Het was de eerste review in maar liefst twintig jaar. Het gaat hierbij om onder meer de Verenigde Staten en Canada. Het account telt in totaal omgerekend maar liefst 2,3 miljard euro.

OMG (waar OMD en PHD onder vallen) gaat media doen in de meeste productcategorieën. Dentsu Aegis Network’s Carat werkte al voor P&G en blijft dat voor een deel doen. Met name SMG (Starcom) lijdt een gevoelig verlies. Afgelopen week verloor Starcom in Europa al Honda.  Wel blijft P&G buiten Amerika een van de grootste Starcom-klanten. 

P&G-marketeer Marc Pritchard zegt dat OMG &;een superieure performance&; had op het gebied van data-analytics, planning en buying, innovatie, talent en financiële waarde. OMG werkte in Amerika nog niet voor &G en zet daar nu mogelijk een nieuwe media buying divisie op. 

De review van Procter & Gamble was één van de vele mediareviews van grote concerns wereldwijd. Concurrent Unilever besloot onlangs weer voor een aantal jaar in zee te gaan met Mindshare.  In Nederland lopen momenteel ook mediapitches van onder meer , en Perfetti Van Melle.

related partner content for mobile comes here

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in