Overslaan en naar de inhoud gaan

Van mobile bezoeker tot loyale klant

Met een groeiend aantal smartphones en tablets in Nederland is het presteren van de webshop op deze mobiele apparaten van grote invloed op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens onderzoeksbureau telde Nederland eind 2013 meer smartphonebezitters dan mensen met een computer en is meer dan de helft van de Nederlanders in het bezit van een tablet. Naast het onderzoek van GfK meldde ook brancheorganisatie thuiswinkel.org op basis van door Blauw Research dat vorig jaar 11 procent van de aankopen bij Nederlandse webshops via mobiele apparaten gedaan: 67 procent meer dan een half jaar daarvoor.

related partner content for mobile comes here

Overtuiging en vertrouwen
De homepage en productinformatiepagina vormen samen de belangrijkste pagina&;s voor een consument om tot een positieve koopbeslissing te komen. Geef deze pagina&;s op de volgende punten wat extra aandacht en maak het uw doelgroep - letterlijk en figuurlijk - gemakkelijker om bij u te kopen. De focus ligt op een juiste weergave van informatie en vertrouwen in uw oplossing voor de behoefte van de bezoeker.


De eerste indruk
De homepage is vaak hét startpunt voor bezoekers van uw site. De bezoeker vormt hier een eerste indruk en kiest ervoor om wel of niet met u verder te gaan. De meeste mobiele shoppers gebruiken een tablet om hun slag te slaan in de webshops. In principe zijn er drie soorten websites voor tablets: De tablet probeert eerst de tabletwebsite te laden. Wanneer die er niet is opent de standaardwebsite, die gemaakt is voor de pc. De tabletgebruiker krijgt hierdoor last van o.a. een lange laadtijd, incorrecte weergave of het ontbreken van belangrijke informatie. Met een fluid website of responsive webdesign stemt de site automatisch af op het apparaat dat de site oproept: een desktop, smartphone of tablet. Zorg voor een correcte, laagdrempelige homepage, waarin bezoekers zich gemakkelijk kunnen bewegen en waarin u vertrouwen schept en uw vakkundigheid toont.


Volledige productinformatie
Veel consumenten komen via zoekmachines direct terecht op de productinformatiepagina. Ook hier brengen gebruiksgemak en een juiste weergave van producten en informatie u dichter bij een succesvolle verkoop. Denk aan grote, duidelijke afbeeldingen van producten, een productomschrijving en andere relevante informatie en prijs. Zorg ook vooral dat de call-to-action-knop op een opvallende en zichtbare plek staat.


Winkelmand en check-out
Vanaf de winkelmand en de check-out heeft de bezoeker al tot doel om iets te kopen. Nu komen de laatste bepalende stappen om de intentie om te zetten in de daadwerkelijke koop. Niet onbelangrijk, want ook hier is het afhaakpercentage hoog. Zorg in de winkelmand voor een volledig overzicht: productinformatie, totale kosten (inclusief eventuele bezorgkosten) en betalingsmogelijkheden. Biedt bij de check-out de mogelijkheden die passen bij uw doelgroep, met handelingen die snel en eenvoudig zijn te voltooien.

Let op bovenstaande elementen, blijf testen en optimaliseren voor uw doelgroep en u zult de bezoeker steeds vaker in uw webshop terugzien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in