Overslaan en naar de inhoud gaan

'Liberty Global en Discovery willen Formule 1'

Kabelmaatschappij Liberty Global en tv-bedrijf Discovery Communications willen een groot minderheidsbelang in de Formule 1.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt de Britse krant The Telegraph. Het zou gaan om 49 procent van de aandelen. De twee bedrijven hebben Formule 1-investeerder CVC Capital benaderd om het belang over te nemen, aldus de krant. 

related partner content for mobile comes here

CVC heeft op dit moment 35 procent van de aandelen. Het is niet duidelijk waar de andere 14 procent vandaan zou moeten komen.

Liberty en Discovery hebben om inzage in de boeken gevraagd. 

Het is niet makkelijk de Formule 1 te &;kopen&;. Rupert Murdoch heeft eerder tevergeefs geprobeerd een aandeel in de Formule 1 te krijgen, maar het lukt het hem wel de uitzendrechten binnen te halen. De wedstrijden zijn nu te zien via Murdochs betaalzender BSkyB.

Liberty Global deed een bod op Ziggo. Topman - en miljardair - John Malone is met zijn interesse in de Formule 1 blijkbaar nog niet uitgewinkeld.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in