Overslaan en naar de inhoud gaan

Toch afschrijving op Sanoma Nederland

Sanoma neemt op groepsniveau een waardevermindering op van 34,8 miljoen euro op Sanoma Media Netherlands.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De impairment wordt genomen op Sanoma Media Netherlands, dat bestaat uit Sanoma’s Nederlandse tijdschrift-, televisie- en online activiteiten.

Sanoma: ‘De afschrijving wordt geclassificeerd als eenmalige post, zonder effect op de kasstroom.’

Sanoma besloot tot de afschrijving na een impairment test. Sanoma noemt de veranderingen in marktomstandigheden en verslechterde vooruitzichten voor onderliggende bedrijfsactiviteiten als aanleiding geweest voor die test.

Sanoma gaat nu uit van een omzetdaling tussen de 2 en 4 procent en een operationele winst voor eenmalige posten tussen de 180 en 205 miljoen euro.

Eerder dacht het bedrijf de resultaten te kunnen handhaven op het niveau van 2012. Toen bedroeg de omzet 2,4 miljard euro en de operationele winst 232 miljoen euro.

In een op adformatie.nl van 8 maart jl., zegt Maurits Heldring, financieel analist bij ABN Amro naar aanleiding van het jaarverslag 2012 dat SBS voor een hoger bedrag in de boeken staat dan reëel is. Hij zei dat Sanoma had moeten afschrijven op SBS. Heldring: ‘Sanoma heeft nogal agressieve boekhoudkundige aannames gedaan om tot de conclusie te komen dat er geen afschrijving gedaan hoeft te worden.’

De woordvoerster van Sanoma, Dolly van den Akker, zei toen dat de mening van ABN Amro niet wordt onderschreven door Sanoma.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in