Overslaan en naar de inhoud gaan

Procter & Gamble wint Grand Ogilvy

Fabrikant Procter & Gamble wint een Grand Ogilvy voor de Thank you Mom-campagne, voor de Olympische Spelen van 2012.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne ontving ook een gouden medaille in de sport, entertainment en mediacategorie.

related partner content for mobile comes here

De prijzen worden jaarlijks uitgereikt door de American Research Foundation (ARF).

De jury was van mening dat de Olympische Spelen-campagne slim de verschillende P&G-merken onder 1 ‘big idea’ heeft geschaard. Men prees specifiek de manier waarop P&G copy heeft ontwikkeld voor verschillende markten wereldwijd, en voor hun ‘do/learn/optimize’ aanpak.

Wieden +Kennedy was verantwoordelijk voor creatie, Procter & Gamble gebruikte tevens research van Ipsos ASI en Nielsen, mediabureaus waren Carat en Starcom Mediavest.

Andere prijswinnaars waren onder andere Microsoft (Windows 8 campagne), Xbox (Halo 4 campagne), en president Obama voor zijn herverkiezingscampagne.

Bron: Warc

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in