Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers verwaarlozen 40+-vrouw

Marketeers besteden nauwelijks aandacht aan vrouwen boven de 40 jaar, maar rationeel is die aanpak niet. Zo`n 93% van de vrouwen tussen de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit onderzoek voor de Britse campagne `GenerationYNot!` van IPC Media. In het Verenigd Koninkrijk vallen 8,5 miljoen vrouwen in deze leeftijdscategorie en zij geven jaarlijks 92 miljard pond uit.

related partner content for mobile comes here

Een van de redenen dat oudere vrouwen belangrijk zijn voor marketeers is het feit dat zij al eens eerder een recessie meegemaakt hebben. Zij passen hun koopgedrag minder aan en hebben vertrouwen in een goede afloop. Verder bepaalt 62% van de 40-plus vrouwen hoe het huishoudbudget wordt besteed, tegen vijfenveertig procent bij de jongere vrouwen. Ook bij grotere aankopen is het vaak de vrouw die beslist. Zesennegentig procent beslist hierover alleen of samen met de partner.

Oudere vrouwen merken eerder of zij waar voor hun geld krijgen. Zij zoeken vaker naar de beste deals. Tweeënzeventig procent weet al wat ze gaan kopen voor ze de deur uitgaan. Als ze een goede deal vinden delen zij die vaker dan jongere vrouwen met vrienden en familie. Zesenzestig procent zegt dergelijke informatie door te geven.

Bron: , gebaseerd op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in