Overslaan en naar de inhoud gaan

Radioreclame voor radioreclame

Het Radio Advies Bureau start vandaag met een radiocampagne op ruim veertig radiostations in Nederland.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De campagne is gebaseerd op het concept uit 2011 'Radioreclame. Je hoort dat het werkt.' Het concept kent twee uitvoeringen. In de eerste radiocommercial wordt de luisteraar gevraagd om de radio uit te zetten of het volume uit te draaien of een andere zender op te zetten. De luisteraar wordt steeds uitgedaagd om weg te zappen. Na elk verzoek volgen twee seconden stilte. Dit maakt de luisteraar wellicht zo nieuwsgierig dat hij niet weg zal zappen.

related partner content for mobile comes here

In de tweede uitvoering van het concept wordt de luisteraar gevraagd zich even niets voor te stellen terwijl de radiocommercial verder gaat met een bekend soundlogo van een merk. De luisteraar zal door het soundlogo het merk herkennen. Er zijn drie versies met soundlogo’s van de adverteerders McDonald’s, Albert Heijn en Unox.

Het concept is in 2011 ontwikkeld door Mark van der Heijden en Tim van de Rijdt die toen hiermee de ADCN-RAB Workshop hebben gewonnen. Kees Kroot van geluidsstudio Soundcircus heeft de commercials met de stem van Richard Kemper opgenomen.
Op de website van zijn de commercials te beluisteren.

Liedewij Hentenaar, directeur RAB: 'Nederlands neuro-onderzoek heeft onlangs nog eens aangetoond dat radioreclame werkt, zelfs als we iets anders aan het doen zijn. De boodschap bereikt de hersenen via de oren en het onderzoek (Het brein spreekt) toonde aan dat, zonder dat we ons er bewust van zijn, de boodschap een plek krijgt in het geheugen. Daarnaast maakt een goed soundlogo de emotionele reactie los, die we gevoeld hebben bij het kijken van de televisiecommercial.'

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in