Overslaan en naar de inhoud gaan

TNT maakt concurrenten zwart in brief

TNT Post heeft huis aan huis een brief verspreid waarin wordt gewaarschuwd voor de kwaliteit van de concurrentie. "Het kan wat langer duren…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds 1 april is de markt volledig vrij. Elk bedrijf mag post van elk gewicht ophalen en bezorgen. Thiemo van Spellen, commercieel directeur van Sandd, zegt in een reactie tegenover NRC ‘geen zin te hebben in een moddergevecht’ met TNT. "Als wij ons werk niet goed zouden doen, rekent de markt ons daar wel op af. Maar wij groeien nog steeds."
TNT verwijst in zijn brief naar ‘onafhankelijk onderzoek’ van bureau Intomart dat zijn gelijk zou aantonen. Intomart bevestigt desgevraagd dat TNT ‘een hogere kwaliteit levert’. Maar noch Intomart noch TNT wil de inhoud van het onderzoek prijsgeven.

Toezichthouder Opta toont zich verbaasd over de toon van TNT. Sandd en Selekt Mail richten zich vooral op het overnemen van zakelijke post van TNT, zoals rekeningen en bankafschriften, zegt een woordvoerder van Opta. "En daarvoor gelden geen kwaliteitsnormen, zoals bezorging binnen 24 uur. Alleen het briefgeheim is van toepassing." (NRC)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in