Ster weigert NRp-spot
In de commercial propageert de NRp dagblad als advertentiemedium door televisie, dat steeds meer reclamegeld opslokt, aan te vallen. Kijkers zien een dichte toiletdeur en horen de voice-over zeggen: ‘Tijdens reclame op tv doen consumenten van alles, behalve kijken.’ Het spotje had moeten worden uitgezonden rondom Buitenhof.
Ster-directeur Arian Buurman: ‘Reclame maken voor kranten mag best bij ons, maar ze moeten niet ons medium gaan afzeiken. Bovendien: als televisie zo’n slecht medium is, waarom hebben ze ons dan nog nodig?’
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaNRp-directeur Gerda Bastet erkent dat het filmpje ‘prikkelend’ is, maar zegt niet te hebben verwacht dat de Ster de commercial zou weigeren. De verwijzing naar kijkers die weglopen tijdens reclameblokken ligt extra gevoelig, omdat de Bond van Adverteerders (BVA) onlangs in een onderzoek concludeerde dat maar achttien procent van de mensen tv-reclame aandachtig bekijkt.
Volgens Bastet staat het spotje los van het BVA onderzoek: de opzet van de commercial zou al eerder zijn bedacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid