Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster weigert NRp-spot

De Ster heeft een spotje van de NRp, de marketing- en verkooporganisatie van de regionale dagbladen, geweigerd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de propageert de NRp dagblad als advertentiemedium door televisie, dat steeds meer reclamegeld opslokt, aan te vallen. Kijkers zien een dichte toiletdeur en horen de voice-over zeggen: ‘Tijdens reclame op tv doen consumenten van alles, behalve kijken.’ Het spotje had moeten worden uitgezonden rondom Buitenhof.

related partner content for mobile comes here

Ster-directeur Arian Buurman: ‘Reclame maken voor kranten mag best bij ons, maar ze moeten niet ons medium gaan afzeiken. Bovendien: als televisie zo’n slecht medium is, waarom hebben ze ons dan nog nodig?’

NRp-directeur Gerda Bastet erkent dat het filmpje ‘prikkelend’ is, maar zegt niet te hebben verwacht dat de Ster de commercial zou weigeren. De verwijzing naar kijkers die weglopen tijdens reclameblokken ligt extra gevoelig, omdat de Bond van Adverteerders (BVA) onlangs in een onderzoek concludeerde dat maar achttien procent van de mensen tv-reclame aandachtig bekijkt.

Volgens Bastet staat het spotje los van het BVA onderzoek: de opzet van de commercial zou al eerder zijn bedacht.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in