Overslaan en naar de inhoud gaan

Unox soep grootste introductie 2004

De soep van Unox in stazakken is de grootste introductie van 2004 in de Nederlandse supermarkten. Dit blijkt uit de Intro-Top 20, een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Van alle nieuwe producten in de supermarkt heeft de Nederlandse consument het meeste geld uitgegeven aan wat Unox “moderne soep” noemt. Unox eindigde in deze lijst net voor Hero Fruit2Day en de chips van Lays Sensations. Andere eervolle innovaties uit de lijst zijn Campina melkdrank 0% vet, Mona Schepijs en de Heineken Beertender.

related partner content for mobile comes here

Unox soep was goed voor een gemiddelde weekomzet van € 135.000.

De prijsoorlog heeft zijn weerslag gehad op de innovatiekracht in 2004. Doordat de focus vooral gericht was op kosten en prijs bij zowel supermarkten als fabrikanten is de omzet van de 20 grootste nieuwe producten 25 procent lager dan die van de top 20 van 2003. ‘Fabrikanten waren minder innovatief, de retailers waren terughoudend met het opnemen van nieuwe producten en hadden vooral oog voor de eigen huismerken’, zegt Ronald Laureijsen, Client Service Director van IRI Nederland

‘Opvallend is dat in deze lijst het belang van gezonde producten is toegenomen’, constateert Laureijsen. ‘Over de jaren heen zien we dat het belang van genieten en gemak geleidelijk is afgenomen ten gunste van zaken die betrekking hebben op een gezonder leven met meer vitamines en minder vet.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in