Unox soep grootste introductie 2004


Van alle nieuwe producten in de supermarkt heeft de Nederlandse consument het meeste geld uitgegeven aan wat Unox “moderne soep” noemt. Unox eindigde in deze lijst net voor Hero Fruit2Day en de chips van Lays Sensations. Andere eervolle innovaties uit de lijst zijn Campina melkdrank 0% vet, Mona Schepijs en de Heineken Beertender.
Unox soep was goed voor een gemiddelde weekomzet van € 135.000.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe prijsoorlog heeft zijn weerslag gehad op de innovatiekracht in 2004. Doordat de focus vooral gericht was op kosten en prijs bij zowel supermarkten als fabrikanten is de omzet van de 20 grootste nieuwe producten 25 procent lager dan die van de top 20 van 2003. ‘Fabrikanten waren minder innovatief, de retailers waren terughoudend met het opnemen van nieuwe producten en hadden vooral oog voor de eigen huismerken’, zegt Ronald Laureijsen, Client Service Director van IRI Nederland
‘Opvallend is dat in deze lijst het belang van gezonde producten is toegenomen’, constateert Laureijsen. ‘Over de jaren heen zien we dat het belang van genieten en gemak geleidelijk is afgenomen ten gunste van zaken die betrekking hebben op een gezonder leven met meer vitamines en minder vet.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid