Frank Mink naar Wessanen


Mink wordt verantwoordelijk voor de retail en out of home-operatie van merken zoals Beckers en Zonnatura. De activiteiten gericht op de natuurvoedingszaken vallen buiten zijn verantwoordelijkheid. Mink was algemeen directeur van Riedel Drinks, onderdeel van Friesland Foods. Zijn overstap is een gevolg van een reorganisatie bij Friesland Foods Europa, waarbij een tussenlaag geschrapt werd en de verantwoordelijkheden van de directieteams van Riedel Drinks en Friesche Vlag een niveau hoger werden gelegd bij een managementteam, dat wordt geleid door Bert Roetert en Franc Reefman (marketing directeur).
Mink gaat bij Wessanen rapporteren aan Niels Onkenhout, die verantwoordelijk is voor de activiteiten in Europa. Mink begon zijn loopbaan bij Henkel als assistant product manager, daarna volgden Sara Lee/DE waar hij marketing manager levensmiddelen was (onder andere Duyvis). In 1994 ging hij naar Nutricia, waar hij marketing directeur voor de consumentenproducten was. Eind 1997 werd hij algemeen directeur van de nieuwe drankendivisie, Nutricia Drinks. Begin 2002 werd hij algemeen directeur van Riedel Drinks, nadat Friesland Foods de drankendivisie van Nutricia overnam.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid