Overslaan en naar de inhoud gaan

Kort geding om reclame voor Kameleonfilm

De makers en de distributeur van de tweede Kameleonfilm willen dat uitgeverij Kluitman hen niet langer belemmert in het maken van reclame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Kluitman geeft de boeken over de Friese tweeling Hielke en Sietse en hun boot uit. De distributeur van de film, Bridge Entertainment Group, heeft afspraken gemaakt met onder meer Calvé om promotiemateriaal voor de film bij pindakaas aan te bieden. De uitgeverij wil dat de distributeur stopt met deze reclamecampagne voor de tweede Kameleonfilm. Zij wil zelf de hand houden in de promotie van de film.
Volgens de makers van de rolprent is het in de filmbranche gebruikelijk om de distributie en de promotie van een film over te laten aan een derde, in dit geval Bridge Entertainment Group. Bovendien is voor de eerste Kameleonfilm ook op deze manier reclame gemaakt. Toen maakte Kluitman geen bezwaar.

related partner content for mobile comes here

Het kort geding dient komende vrijdag voor de rechtbank in Amsterdam. De première van de Kameleon 2 is juni dit jaar in elf steden (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in