Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken en Qi winnaars Spin Awards

Online marketingbureau Qi en klant Heineken zijn de winnaars van de SpinAwards. De twee ontvingen tweemaal goud en zilver, ondermeer voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De SpinAwards werden afgelopen donderdag uitgereikt tijdens een feestelijke avond in het INIT in Amsterdam. Presentator Winston Gerschtanowitz mocht in totaal vier gouden en acht zilveren SpinAwards weggeven, de meeste daarvan gingen naar Heineken en zijn bureau Qi, de laatste nam daarmee revanche op vorig jaar, toen het slechts één prijs, een zilveren spin voor beste website, mee naar huis mocht nemen. Ook Proximity was blij met het binnenhalen van de allereerste SpinAward, een zilveren in de categorie Beste Online Campagne, voor KPN Hi, ook al verloor het bureau de klant kortgeleden aan Lost Boys.

related partner content for mobile comes here

In totaal moest de jury 242 campagnes beoordelen, vorig jaar lag dat aantal nog op 177. ‘Interactieve communicatie ontwikkelt zich sneller dan welke vorm van communicatie ook’, aldus Huib Maaskant, bestuurslid van de Stichting SpinAwards: ‘Dat zie je direct terug in het aantal inzendingen. Er is weer fors meer werk ingezonden dan het voorgaande jaar. De kwaliteit van het werk is over de hele linie omhoog gegaan. Cases zijn vakkundig onderbouwd met doortimmerd onderzoek en harde resultaten. Ook zie je steeds meer adverteerders en bureaus die alle communicatie echt geïntegreerd aanvliegen.’

Ondanks het hogere aantal inzendingen werden er niet meer SpinAwards uitgereikt dan vorig jaar. In de categorie ‘Beste crossmedia campagne’ werd alleen zilver uitgedeeld (AnderZorg Ziekenfonds, door La Comunidad, Stichting Consument & Veiligheid, door TBWA Interaction Company), net als in de categorie ‘Beste mobiele concept’ (Nametones Heineken, door Qi) en werd de ‘Innovatieprijs’ niet uitgekeerd. Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: ‘De lat komt elk jaar hoger te liggen. Veel ingezonden cases zitten goed in elkaar. Er zitten veel zevens tussen. Een echte acht, negen of nog hoger, blijft echter bijzonder.’

De publieksprijzen voor ‘Beste online adverteerder’ ging dit jaar naar Heineken. De publieksprijs voor ‘Beste website’ was voor VARA’s Kassa.

Overzicht winnaars SpinAwards:

Beste banner

Goud: Iedereen is een Auto Trader (Auto Trader, .bone)

Beste website concept

Goud: Beukenlaan35 (Tina/Sanoma Uitgevers, Pixelpixies)

Zilver: BUUTVRIJ FOR LIFE (Buutvrij For Life, Rhinofly)

Zilver: Surfbijbel.nl (Nederlands Bijbelgenootschap, Henk Dokter Creative Associates)

Beste mobiele concept

Zilver: Nametones (Heineken Nederland BV, Qi)

Zilver: 2GOTV, Nederlandse eerste mobiele tv-zender ( Vodafone, Media Republic)

Beste vrije interactieve concept

Goud: Olaf & Otto (Heineken Nederland BV, Qi )

Beste online campagne

Goud: Heineken EK campagne 2004 (Heineken Nederland BV, Qi)

Zilver: BeerTender (Heineken Nederland BV, Qi)

Zilver: Sms is de boodschap (KPN Mobiel Hi, Proximity)

Beste crossmedia campagne

Zilver: CV - Vingers in de lucht (Stichting Consument & Veiligheid, TBWA Interaction Company)

Zilver: AnderZorg Ziekenfonds (AnderZorg (Menzis), La Comunidad)

Innovatie

niet uitgereikt

Publieksprijs beste online adverteerder

Heineken

Publieksprijs beste website

VARA Kassa

Bekijk de Juryrapporten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in