Heineken en Qi winnaars Spin Awards
De SpinAwards werden afgelopen donderdag uitgereikt tijdens een feestelijke avond in het INIT in Amsterdam. Presentator Winston Gerschtanowitz mocht in totaal vier gouden en acht zilveren SpinAwards weggeven, de meeste daarvan gingen naar Heineken en zijn bureau Qi, de laatste nam daarmee revanche op vorig jaar, toen het slechts één prijs, een zilveren spin voor beste website, mee naar huis mocht nemen. Ook Proximity was blij met het binnenhalen van de allereerste SpinAward, een zilveren in de categorie Beste Online Campagne, voor KPN Hi, ook al verloor het bureau de klant kortgeleden aan Lost Boys.
In totaal moest de jury 242 campagnes beoordelen, vorig jaar lag dat aantal nog op 177. ‘Interactieve communicatie ontwikkelt zich sneller dan welke vorm van communicatie ook’, aldus Huib Maaskant, bestuurslid van de Stichting SpinAwards: ‘Dat zie je direct terug in het aantal inzendingen. Er is weer fors meer werk ingezonden dan het voorgaande jaar. De kwaliteit van het werk is over de hele linie omhoog gegaan. Cases zijn vakkundig onderbouwd met doortimmerd onderzoek en harde resultaten. Ook zie je steeds meer adverteerders en bureaus die alle communicatie echt geïntegreerd aanvliegen.’
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOndanks het hogere aantal inzendingen werden er niet meer SpinAwards uitgereikt dan vorig jaar. In de categorie ‘Beste crossmedia campagne’ werd alleen zilver uitgedeeld (AnderZorg Ziekenfonds, door La Comunidad, Stichting Consument & Veiligheid, door TBWA Interaction Company), net als in de categorie ‘Beste mobiele concept’ (Nametones Heineken, door Qi) en werd de ‘Innovatieprijs’ niet uitgekeerd. Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: ‘De lat komt elk jaar hoger te liggen. Veel ingezonden cases zitten goed in elkaar. Er zitten veel zevens tussen. Een echte acht, negen of nog hoger, blijft echter bijzonder.’
De publieksprijzen voor ‘Beste online adverteerder’ ging dit jaar naar Heineken. De publieksprijs voor ‘Beste website’ was voor VARA’s Kassa.
Overzicht winnaars SpinAwards:
Beste banner
Goud: Iedereen is een Auto Trader (Auto Trader, .bone)
Beste website concept
Goud: Beukenlaan35 (Tina/Sanoma Uitgevers, Pixelpixies)
Zilver: BUUTVRIJ FOR LIFE (Buutvrij For Life, Rhinofly)
Zilver: Surfbijbel.nl (Nederlands Bijbelgenootschap, Henk Dokter Creative Associates)
Beste mobiele concept
Zilver: Nametones (Heineken Nederland BV, Qi)
Zilver: 2GOTV, Nederlandse eerste mobiele tv-zender ( Vodafone, Media Republic)
Beste vrije interactieve concept
Goud: Olaf & Otto (Heineken Nederland BV, Qi )
Beste online campagne
Goud: Heineken EK campagne 2004 (Heineken Nederland BV, Qi)
Zilver: BeerTender (Heineken Nederland BV, Qi)
Zilver: Sms is de boodschap (KPN Mobiel Hi, Proximity)
Beste crossmedia campagne
Zilver: CV - Vingers in de lucht (Stichting Consument & Veiligheid, TBWA Interaction Company)
Zilver: AnderZorg Ziekenfonds (AnderZorg (Menzis), La Comunidad)
Innovatie
niet uitgereikt
Publieksprijs beste online adverteerder
Heineken
Publieksprijs beste website
VARA Kassa
Bekijk hier de Juryrapporten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid