Overslaan en naar de inhoud gaan

Specsavers in beroep voor campagne

Specsavers Opticiens heeft hoger beroep aangetekend tegen de uitspraak van de rechtbank in Amsterdam, dat de prijsvergelijkende campagne…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De rechtbank kwam vorige week tot dit oordeel in een kort geding dat de concurrerende opticien Pearle tegen Specsavers had aangespannen. Morgenochtend staat het hoger beroep op de rol bij de rechtbank in Amsterdam. 'Wij hebben bij de rechter aangedrongen op spoed en willen nog voor dinsdag een uitspraak', aldus een woordvoerder van Specsavers. Volgens hem moet Specsavers anders zijn reclamecampagne rectificeren, terwijl het bedrijf daar juist nog steeds achter staat.

related partner content for mobile comes here

Specsavers heeft zich de woede van de concurrentie op de hals gehaald door in een reclamecampagne prijzen te vergelijken. De brillenketen heeft in de zomermaanden onderzoekers op pad gestuurd die bij concurrenten naar de prijs informeerden van varifocale glazen. Uitkomst: bij Specsavers zijn consumenten goedkoper uit, aldus de opticien.

Zo werd in het geval van Pearl gesteld dat mensen daar 445 euro moesten betalen voor varifocale glazen en dat zij bij Specsavers veel goedkoper uit zouden zijn. De rechter noemde dat vorige week misleidend, omdat bij Pearl ook goedkopere varifocale glazen te koop zijn voor zowel bijziend- als verziendheid.

De opticienketen Hans Anders is ook naar aanleiding van een prijsvergelijking door Specsavers naar de rechter gestapt. Deze zaak diende gistermiddag voor de rechtbank in Amsterdam. Een
uitspraak wordt volgende week donderdag verwacht. Hans Anders heeft de kwestie eveneens aangekaart bij de Reclame Code Commissie. Die komt volgens de opticienketen over vier weken met een oordeel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in