Specsavers in beroep voor campagne


De rechtbank kwam vorige week tot dit oordeel in een kort geding dat de concurrerende opticien Pearle tegen Specsavers had aangespannen. Morgenochtend staat het hoger beroep op de rol bij de rechtbank in Amsterdam. 'Wij hebben bij de rechter aangedrongen op spoed en willen nog voor dinsdag een uitspraak', aldus een woordvoerder van Specsavers. Volgens hem moet Specsavers anders zijn reclamecampagne rectificeren, terwijl het bedrijf daar juist nog steeds achter staat.
Specsavers heeft zich de woede van de concurrentie op de hals gehaald door in een reclamecampagne prijzen te vergelijken. De brillenketen heeft in de zomermaanden onderzoekers op pad gestuurd die bij concurrenten naar de prijs informeerden van varifocale glazen. Uitkomst: bij Specsavers zijn consumenten goedkoper uit, aldus de opticien.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSZo werd in het geval van Pearl gesteld dat mensen daar 445 euro moesten betalen voor varifocale glazen en dat zij bij Specsavers veel goedkoper uit zouden zijn. De rechter noemde dat vorige week misleidend, omdat bij Pearl ook goedkopere varifocale glazen te koop zijn voor zowel bijziend- als verziendheid.
De opticienketen Hans Anders is ook naar aanleiding van een prijsvergelijking door Specsavers naar de rechter gestapt. Deze zaak diende gistermiddag voor de rechtbank in Amsterdam. Een
uitspraak wordt volgende week donderdag verwacht. Hans Anders heeft de kwestie eveneens aangekaart bij de Reclame Code Commissie. Die komt volgens de opticienketen over vier weken met een oordeel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid