SMS zet tot actie aan


SMS-reclame wint in Engeland sterk aan populariteit onder adverteerders, vanwege de bekende voordelen. Het is persoonlijk, snel, maakt het gemakkelijker te responderen en het is, in vergelijking met telemarketing of direct mail, ook nog eens goedkoop. Dat SMS-reclame ook effectief kan zijn, bewijst een recente campagne van een Engels tv-station, dat via sms jongeren attendeerde op een nieuw tv-programma.
Circa 6 procent van de ontvangers keek naar aanleiding van het bericht naar het bewuste programma, en nog eens 29 procent gaf aan van plan te zijn op een later tijdstip te kijken. Het toont eens te meer aan dat SMS een goed instrument is om consumenten snel tot actie aan te sporen. En die actie hoeft niet altijd de aankoop van een product te zijn, maar kan ook, zoals in dit voorbeeld, het bekijken van een tv-programma zijn.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Journal of Advertising Research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid