Overslaan en naar de inhoud gaan

SMS zet tot actie aan

SMS is een ideaal marketinginstrument om jonge consumenten tot actie aan te zetten. Bijvoorbeeld om tv te kijken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

SMS-reclame wint in Engeland sterk aan populariteit onder adverteerders, vanwege de bekende voordelen. Het is persoonlijk, snel, maakt het gemakkelijker te responderen en het is, in vergelijking met telemarketing of direct mail, ook nog eens goedkoop. Dat SMS-reclame ook effectief kan zijn, bewijst een recente campagne van een Engels tv-station, dat via sms jongeren attendeerde op een nieuw tv-programma.

related partner content for mobile comes here

Circa 6 procent van de ontvangers keek naar aanleiding van het bericht naar het bewuste programma, en nog eens 29 procent gaf aan van plan te zijn op een later tijdstip te kijken. Het toont eens te meer aan dat SMS een goed instrument is om consumenten snel tot actie aan te sporen. En die actie hoeft niet altijd de aankoop van een product te zijn, maar kan ook, zoals in dit voorbeeld, het bekijken van een tv-programma zijn.

Bron: Journal of Advertising Research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in