Cannes: slechts 3 nominaties Print, 5 Outdoor
In Outdoor wordt met vijf vermeldingen weer een stuk beter gescoord dan vorig jaar toen Nederlandse bureaus de shortlist helemaal niet haalde. Publicis is genomineerd voor ‘Peel’ voor Coca-Cola, Ogilvy voor de ‘Labyrinth’-uiting voor DHL, PPGH JWT voor de ‘Handtassen’ abri voor Nederland Veilig (Ministrie BZK/Justitie), Tequila voor ‘Dogs love Pedigree’ en Hallelujah/Law & Kenneth voor ‘Illegaal bomenplanten’ voor Milieudefensie.
In totaal stuurde Nederland 113 keer in voor Print en 75 keer voor Outdoor. Het is de eerste keer dat de jurering en de uitreiking binnen de twee categorieen gescheiden plaatsvindt. In de Print-jury zit namens Nederland Hakan Coskunsoy (N=5) die zelf vorig jaar nog Goud won voor De Telefoongids. In de veel kleinere Outdoor-jury heeft Nederland geen jurylid.
De Outdoor Leeuwen worden morgenavond uitgereikt tegelijk met de Media en Radio Leeuwen. De uitslagen zijn direct daarna op Adfoblog te lezen. De Print-uitreiking is woensdag tegelijk met de Cyber Lions, waarvan morgen de shortlist bekend wordt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid