Overslaan en naar de inhoud gaan

Cannes: slechts 3 nominaties Print, 5 Outdoor

De Nederlandse bureaus hebben slechts drie keer de Print Shortlist weten te halen. Twee zijn van DDB Amsterdam met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Outdoor wordt met vijf vermeldingen weer een stuk beter gescoord dan vorig jaar toen Nederlandse bureaus de shortlist helemaal niet haalde. Publicis is genomineerd voor ‘Peel’ voor Coca-Cola, Ogilvy voor de ‘Labyrinth’-uiting voor DHL, PPGH JWT voor de ‘Handtassen’ abri voor Nederland Veilig (Ministrie BZK/Justitie), Tequila voor ‘Dogs love Pedigree’ en Hallelujah/Law & Kenneth voor ‘Illegaal bomenplanten’ voor Milieudefensie.

related partner content for mobile comes here

In totaal stuurde Nederland 113 keer in voor Print en 75 keer voor Outdoor. Het is de eerste keer dat de jurering en de uitreiking binnen de twee categorieen gescheiden plaatsvindt. In de Print-jury zit namens Nederland Hakan Coskunsoy (N=5) die zelf vorig jaar nog Goud won voor De Telefoongids. In de veel kleinere Outdoor-jury heeft Nederland geen jurylid.
De Outdoor Leeuwen worden morgenavond uitgereikt tegelijk met de Media en Radio Leeuwen. De uitslagen zijn direct daarna op te lezen. De Print-uitreiking is woensdag tegelijk met de Cyber Lions, waarvan morgen de shortlist bekend wordt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in