Overslaan en naar de inhoud gaan

Publiek wil successen zien bij charitas

Charitas is nog steeds zeer populair in Nederland, maar het publiek heeft genoeg van het leed dat goede-doelenorganisaties hen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Successen en resultaten communiceren heeft een positief effect op de waardering voor het goede doel en zo worden deze organisaties ook eerder ervaren als coole merken. Dat komt naar voren uit het Nationale CoolCharity-onderzoek, dit jaar voor het eerst uitgevoerd door Cool Unlimited. De organisatie deed dat in samenwerking met Porter Novelli. Er werden ruim 1.200 consumenten en marketing professionals onderzocht.

related partner content for mobile comes here

Goede doelen worden nog steeds erg gewaardeerd door het Nederlands publiek. Bijna iedereen (95 procent) vindt het goed dat ze bestaan en er is zeer veel respect voor de mensen die zich actief inzetten voor goede doelen. Een grote meerderheid (78 procent) vindt goede doelorganisaties in het algemeen ook betrouwbaar.

Desondanks vindt iets meer dan de helft van het publiek tegelijkertijd ook dat goede doelorganisaties vaak ondoorzichtig zijn en men (58 procent) heeft het idee dat er ook geld aan de strijkstok blijft kleven. Het publiek ziet communicatiecampagnes over de resultaten en successen van de goede doelen als de oplossing voor dit imagoprobleem.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in