Publiek wil successen zien bij charitas
Successen en resultaten communiceren heeft een positief effect op de waardering voor het goede doel en zo worden deze organisaties ook eerder ervaren als coole merken. Dat komt naar voren uit het Nationale CoolCharity-onderzoek, dit jaar voor het eerst uitgevoerd door Cool Unlimited. De organisatie deed dat in samenwerking met Porter Novelli. Er werden ruim 1.200 consumenten en marketing professionals onderzocht.
Goede doelen worden nog steeds erg gewaardeerd door het Nederlands publiek. Bijna iedereen (95 procent) vindt het goed dat ze bestaan en er is zeer veel respect voor de mensen die zich actief inzetten voor goede doelen. Een grote meerderheid (78 procent) vindt goede doelorganisaties in het algemeen ook betrouwbaar.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDesondanks vindt iets meer dan de helft van het publiek tegelijkertijd ook dat goede doelorganisaties vaak ondoorzichtig zijn en men (58 procent) heeft het idee dat er ook geld aan de strijkstok blijft kleven. Het publiek ziet communicatiecampagnes over de resultaten en successen van de goede doelen als de oplossing voor dit imagoprobleem.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid