Overslaan en naar de inhoud gaan

Mediacenter gaat op in OMD

Mediacenter, de media-inkoop- en back-office-organisatie van de Omnicom-bureaus in Nederland, wordt naar alle waarschijnlijkheid in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. De benoeming, per 1 juli, van Mediacenter-baas Tom Daemen tot inkoopdirecteur van OMD, is een eerste stap in die richting.
Paul Blok van aandeelhouder DDB: ‘Het is nog niet zover maar ik sluit het niet uit.’ Op termijn zou het label Mediacenter, ooit het grootste media-inkoopbedrijf van Nederland, geheel verdwijnen. Mediabureau DBRS, onderdeel van Mediacenter, wordt naar verwachting omgedoopt in PHD Nederland, dat als tweede label naast OMD wereldwijd wordt uitgerold.

related partner content for mobile comes here

De ontmanteling van Mediacenter houdt verband met het uittreden van Publicis (en haar bureaus ZenithOptimedia en Starcom) als aandeelhouder. Eerder al besloot MindShare (WPP) niet langer met Mediacenter samen te werken. Op dit moment zijn alleen nog de Omnicom-bureaus DDB, FHV BBDO en TBWA aandeelhouder in Mediacenter/OMD.
Het gerucht dat de internationale OMD-organisatie op haar beurt zou azen op een samenwerking met of overname van Kobalt, wordt van de hand gewezen. Insiders melden dat er wel plannen in die richting zijn uitgewerkt, maar dat er op dit moment geen belangstelling bestaat.
In september vorig jaar meldde Adformatie ook al dat Kobalt en Mediacenter plannen hadden om beider back-office in één organisatie te bundelen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in