Mediacenter gaat op in OMD
Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. De benoeming, per 1 juli, van Mediacenter-baas Tom Daemen tot inkoopdirecteur van OMD, is een eerste stap in die richting.
Paul Blok van aandeelhouder DDB: ‘Het is nog niet zover maar ik sluit het niet uit.’ Op termijn zou het label Mediacenter, ooit het grootste media-inkoopbedrijf van Nederland, geheel verdwijnen. Mediabureau DBRS, onderdeel van Mediacenter, wordt naar verwachting omgedoopt in PHD Nederland, dat als tweede label naast OMD wereldwijd wordt uitgerold.
De ontmanteling van Mediacenter houdt verband met het uittreden van Publicis (en haar bureaus ZenithOptimedia en Starcom) als aandeelhouder. Eerder al besloot MindShare (WPP) niet langer met Mediacenter samen te werken. Op dit moment zijn alleen nog de Omnicom-bureaus DDB, FHV BBDO en TBWA aandeelhouder in Mediacenter/OMD.
Het gerucht dat de internationale OMD-organisatie op haar beurt zou azen op een samenwerking met of overname van Kobalt, wordt van de hand gewezen. Insiders melden dat er wel plannen in die richting zijn uitgewerkt, maar dat er op dit moment geen belangstelling bestaat.
In september vorig jaar meldde Adformatie ook al dat Kobalt en Mediacenter plannen hadden om beider back-office in één organisatie te bundelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid