Reclamespots van 1 seconde
Leve de creativiteit, en vooral deze: de wens om radiospotjes van 1 seconde te gaan uitzenden. Hoe lang zegt u? Jawel, 1 seconde. Clear Channel doet er serieus onderzoek na en testte al iets in de praktijk. En heeft een trendy naam verzonnen: de 'blink'.
Advertising Age heeft weet van het initiatief van Clear Channel met het nieuwe reclameformaat.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet is niet alleen bla-bla om weblogs als deze te halen, zegt Clear Channel, maar een serieuze zaak die ze met mediabureaus en adverteerders bespreekt.
Het gaat bij de 'blink' om de ultieme herkenning. Je kunt natuurlijk gewoon je merk even roepen, dat doet het ook. Maar leuker is al om een toon te laten horen die het publiek direct herkent als de jouwe.
Onder meer fragmenten van het deuntje van McDonald's en een herkenbare seconde van de Mini Cooper reclame van BMW zijn getest.
Maar zoals dat gaat, wordt het concept al wat opgerekt: tot 3 seconden maar liefst. Maar het grappige is hierin: hoe beter een kreet of deuntje bekend geraakt is, des te korter kun je adverteren. Er wordt even een zenuw van herkenning geraakt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid