Overslaan en naar de inhoud gaan

Reclamespots van 1 seconde

Leve de creativiteit, en vooral deze: de wens om radiospotjes van 1 seconde te gaan uitzenden. Hoe lang zegt u? Jawel, 1 seconde. Clear…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Leve de creativiteit, en vooral deze: de wens om radiospotjes van 1 seconde te gaan uitzenden. Hoe lang zegt u? Jawel, 1 seconde. doet er serieus onderzoek na en testte al iets in de praktijk. En heeft een trendy naam verzonnen: de 'blink'.

related partner content for mobile comes here

van het initiatief van Clear Channel met het nieuwe reclameformaat.

Het is niet alleen bla-bla om weblogs als deze te halen, zegt Clear Channel, maar een serieuze zaak die ze met mediabureaus en adverteerders bespreekt.

Het gaat bij de 'blink' om de ultieme herkenning. Je kunt natuurlijk gewoon je merk even roepen, dat doet het ook. Maar leuker is al om een toon te laten horen die het publiek direct herkent als de jouwe.

Onder meer fragmenten van het deuntje van McDonald's en een herkenbare seconde van de Mini Cooper reclame van BMW zijn getest.

Maar zoals dat gaat, wordt het concept al wat opgerekt: tot 3 seconden maar liefst. Maar het grappige is hierin: hoe beter een kreet of deuntje bekend geraakt is, des te korter kun je adverteren. Er wordt even een zenuw van herkenning geraakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in