Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken stapt uit 6Pack

De liefde van Heineken voor het programma 6Pack was al enige tijd tanende.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De liefde van Heineken voor het programma was al enige tijd tanende.

related partner content for mobile comes here

Tijdens een bijeenkomst in Parijs zei Group Commercial Director, Peter van Campen, al tegen me dat het tijd was voor iets nieuws.

'Indertijd was het vernieuwend en was het een mooi marketinginstrument, maar we moeten steeds nieuwe dingen proberen', aldus Van Campen.

Heineken maakte furore door jongeren in grote vrijheid filmpjes te laten maken, en er ook niet expliciet bij te zeggen dat Heineken de nachtprogramma's op SBS mogelijk maakte.

Nu laat Heineken aan het ANP weten dat de brouwer uit het populaire multimediaplatform voor jongeren gestapt is.

De bierbrouwer heeft zijn meerderheidsbelang verkocht aan de gratis krant Sp!ts van Telegraaf Media Groep (TMG), zo heeft het dinsdag bekendgemaakt.

Heineken was een van de oprichters en een belangrijke sponsor van 6Pack. Het concern kon echter op tv niet meer adverteren rondom de producties van het jongereninitiatief. De programma's waren verhuisd van SBS6 naar MTV. De muziekzender heeft te veel kijkers onder de achttien jaar.

Heineken zegt zich op nieuwe initiatieven te willen richten om de doelgroep van 18 tot 25 jaar te bereiken.

De brouwer werkt nu ook al, samen met KPN, mee aan , dat televisieprogrammering in de horeca verzorgt, en aan het internettijdschrift State Magazine voor hiphoppers.

Spraakmakende filmpjes die het op internet goed deden en die uit de stal van 6Pack kwamen waren onder andere Yo Oma (voor Douwe Egberts) en de Hema-film, waarin een winkeldief door de mangel werd gehaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in