Overslaan en naar de inhoud gaan

SMS vraagt om originele aanpak

SMS is een ijzersterk medium: het is persoonlijk, direct en razendsnel. Maar doe het wel origineel, want anders haakt de consument zo af.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Groot-Brittanië worden dit jaar naar verwachting gemiddeld maandelijks 3 miljard SMS-berichten verzonden. Bewijs te over dat SMS’en geliefd is bij de mobiele beller. Die populariteit maakt het ook interessant voor marketingtoepassingen. Maar niet voor standaardreclame, want dat zal bij de ontvanger eerder aversie dan goodwill kweken. De uitdaging is om origineel te zijn, en iets anders te doen dan de geijkte vermelding van het nummer onderin het tv-scherm.

related partner content for mobile comes here

Een mooi voorbeeld is een campagne die Unicef onlangs in Engeland voerde. De bedoeling was bellers te bewegen tot een donatie. Op bus- en treinkaartjes stond het nummer dat de beller kon intoetsen en de tekst die erbij hoorde. De donatie werd automatisch van de telefoonrekening afgeschreven. Wie wel eens met bus of trein gaat, weet dat heel wat passagiers onderweg, als ze niet bellen of gebeld worden, graag met hun mobieltje spelen. De actie van Unicef bood een goede gelegenheid om dat op een verantwoorde wijze te doen. Namelijk door een bedrag te storten voor een goede doel.

Bron: Direct Response

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in