
Slechts 4 van de 15 internationale WK-sponsors werden juist herkend.Officiële sponsor adidas werd door 43 procent herkend als sponsor, terwijl non-sponsor door 31 procent gezien werd als sponsor.De tweede sponsor die werd herkend, was Coca-Cola met 38 procent. MasterCard werd door 24 procent herkend, McDonalds door 20 procent.
De onderzoekers concluderen dat de sponsors meer hun best zullen moeten doen om te worden herkend. Avaya, Deutsche Telekom, Fujifilm, Emirates, Continental, Hyundai, Toshiba en Philips zijn ook alle sponsor, maar werden slecht door ongeveer 10 procent van de ondervraagden herkend.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeWat verder opmerkelijk is, is dat ondervraagden uit China, Rusland en Turkije Pepsi als officiële sponsor aanduiden – wat onjuist is. Visa werd abusievelijk als sponsor genoemd in de VS, Canada, Rusland en Argentinië.‘Het is interessant te zien dat Nike als officiële sponsor wordt gezien, voornamelijk omdat het een erg sterk merk is en high-profile reclamecampagnes met internationale voetbalsterren heeft’, zegt Dietmar Walter, managing director of Europe voor GMI.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee