Overslaan en naar de inhoud gaan

Voetbalfans hebben geen weet van WK-sponsors

34 procent van de voetbalfans heeft geen idee wie de officiële partners zijn van de FIFA World Cup dit jaar. Dat blijkt uit onderzoek van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Slechts 4 van de 15 internationale WK-sponsors werden juist herkend.Officiële sponsor adidas werd door 43 procent herkend als sponsor, terwijl non-sponsor door 31 procent gezien werd als sponsor.De tweede sponsor die werd herkend, was Coca-Cola met 38 procent. MasterCard werd door 24 procent herkend, McDonalds door 20 procent.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers concluderen dat de sponsors meer hun best zullen moeten doen om te worden herkend. Avaya, Deutsche Telekom, Fujifilm, Emirates, Continental, Hyundai, Toshiba en Philips zijn ook alle sponsor, maar werden slecht door ongeveer 10 procent van de ondervraagden herkend.

Wat verder opmerkelijk is, is dat ondervraagden uit China, Rusland en Turkije Pepsi als officiële sponsor aanduiden – wat onjuist is. Visa werd abusievelijk als sponsor genoemd in de VS, Canada, Rusland en Argentinië.‘Het is interessant te zien dat Nike als officiële sponsor wordt gezien, voornamelijk omdat het een erg sterk merk is en high-profile reclamecampagnes met internationale voetbalsterren heeft’, zegt Dietmar Walter, managing director of Europe voor GMI.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in