Overslaan en naar de inhoud gaan

NRp Dagbladen meet koopintentie advertenties in regionale dagbladen

NRp Dagbladen, de marketingorganisatie van HDC Media, Media Groep Limburg, Noordelijke Dagblad Combinatie, Het Parool en Koninklijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bestaand onderzoek naar het effect van adverteren is vaak gericht op televisie, zo vertellen Maaike Rosendaal, marketing informatiemanager en Onno Knotter, commercieel directeur bij NRp Dagbladen in Tijdschrift voor Marketing. Kranten worden wel meegenomen in multimediale campagnes van adverteerders, maar het aandeel van dagbladen in zo’n onderzoeksteekproef is zo klein, dat je er weinig over kunt zeggen. Dat geldt in nog sterkere mate voor regionale dagbladen. Aanleiding voor de NRp om de NRp Resultaatmeter op te starten.

related partner content for mobile comes here

De Resultaatmeter is een online-onderzoek dat gehouden wordt bij Intomart GfK.

Ieder jaar worden er ruim 100 advertenties ‘gemeten’. Het is een niet-continu onderzoek, er wordt in bepaalde perioden gemeten. Nieuw in dit onderzoek is het meten van de koopintentie onder de regionale dagbladlezers.

De Resultaatmeter gaat verder dan de Reclame Reactie Onderzoek (RRO’s) van Cebuco. RRO’s meten de reclameverwerking: is de advertentie gezien, is de krantenpagina opengeslagen, et cetera. Het effectonderzoek van NRp gaat dieper: hebben de consumenten het merk gezien, zijn ze vertrouwd met het merk, gaan ze het ook kopen.

Lees meer over de NRp Resultaatmeter in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in