NRp Dagbladen meet koopintentie advertenties in regionale dagbladen


Bestaand onderzoek naar het effect van adverteren is vaak gericht op televisie, zo vertellen Maaike Rosendaal, marketing informatiemanager en Onno Knotter, commercieel directeur bij NRp Dagbladen in Tijdschrift voor Marketing. Kranten worden wel meegenomen in multimediale campagnes van adverteerders, maar het aandeel van dagbladen in zo’n onderzoeksteekproef is zo klein, dat je er weinig over kunt zeggen. Dat geldt in nog sterkere mate voor regionale dagbladen. Aanleiding voor de NRp om de NRp Resultaatmeter op te starten.
De Resultaatmeter is een online-onderzoek dat gehouden wordt bij Intomart GfK.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIeder jaar worden er ruim 100 advertenties ‘gemeten’. Het is een niet-continu onderzoek, er wordt in bepaalde perioden gemeten. Nieuw in dit onderzoek is het meten van de koopintentie onder de regionale dagbladlezers.
De Resultaatmeter gaat verder dan de Reclame Reactie Onderzoek (RRO’s) van Cebuco. RRO’s meten de reclameverwerking: is de advertentie gezien, is de krantenpagina opengeslagen, et cetera. Het effectonderzoek van NRp gaat dieper: hebben de consumenten het merk gezien, zijn ze vertrouwd met het merk, gaan ze het ook kopen.
Lees meer over de NRp Resultaatmeter in het juninummer van Tijdschrift voor Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid