Overslaan en naar de inhoud gaan

'Internetstrips moeten paardenkoetstijdperk ontstijgen'

De Clickies, de prijs voor de beste strips op internet zijn uitgereikt!
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De , de prijs voor de beste strips op internet zijn uitgereikt!

related partner content for mobile comes here

Liz Groenveld won de Clickie voor de beste verhalende webcomic van de Benelux. De Nederlandse tekent een wekelijks feuilleton over de belevenissen van een stel hippe vrienden in Amsterdam.

De Nederlander Stephan Brusche won de Humor Clickie Benelux met zijn eenvoudige stripjes, die tot leven komen wanneer de computermuis er overheen gaat.

De Brit Daniel Merlin Goodbrey is de winnaar van de International Clickie. Op zijn website zet de kunstenaar uiteenlopende stripexperimenten.

Maar er was ook een kritische noot: te veel makers van strips op internet doen vrijwel niets met de specifieke mogelijkheden van het medium, meende juryvoorzitter en gast-MolBlogger Jeroen Mirck.

'Internet kan het beeldverhaal vernieuwen, maar dan moeten de makers ook van de gebaande paden af durven stappen. Te veel online-strips zijn niet meer dan strips verdwaald op een beeldscherm. Ter vergelijking: de allereerste auto's leken op paardenkoetsen zonder paarden, maar kijk eens hoe fraai ze er nu soms uitzien. Het wordt tijd dat ook webcomics het paardenkoetstijdperk ontstijgen.'

De 'Clickies' (voluit Clickburg Webcomic Awards) bekronen sinds 2005 jaarlijks de beste webcomics (strips op internet) van Nederland en Vlaanderen.

Naast Jeroen Mirck zat ook MolBlogger Stephan Fellinger in de jury.
Klik voor het juryrapport.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in