Rob Heesen van Super De Boer naar Hema
Heesen kwam uit de Ahold-regionen toen hij naar Laurus ging en het huismerkenbeleid van SDB onder zijn hoede kreeg. Onlangs maakte hij bekend dat hij na het ontslag van zijn baas Hans Blom (ook ex-Ahold) eveneens zijn biezen pakte.
‘Er is geen discussie over de richting die SDB op moet’, zegt Heesen in het juni-nummer van het Tijdschrift voor Marketing dat deze week verschijnt. ‘Het gaat veel meer over hoe je het doet en met welke mensen.’Heesen vertelt in het interview in Tijdschrift voor Marketing openhartig over het huismerkenbeleid van SDB. Heesen zegt dat de huismerkexercitie die SDB momenteel uitvoert hoognodig is om de winstgevendheid weer op peil te krijgen. Heesen: ‘Een huismerk-cola is de helft goedkoper dan een fles Coca-Cola en dan maken we op dat huismerk nog 20 tot 30 procent meer winst dan op een fles Coca-Cola.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid