Overslaan en naar de inhoud gaan

Nog gebrek aan 'digitaal inzicht' uitgever

Nederlandse uitgevers slagen er steeds beter in omzet te genereren uit digitale producten, maar weten de ambitie om op maat gesneden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit jaarlijks onderzoek van KPMG naar de toekomstverwachtingen van de Nederlandse uitgevers. Het gebrek aan inzicht in de behoefte van de klant en de eigen product gerelateerde organisatie vormen de belangrijkste obstakels. Ruim de helft van de uitgevers in het onderzoek zegt dan ook binnen twee jaar nauw te willen samenwerken met zijn klanten. Ruim 40 procent gaat op zoek naar een partner die kennis heeft van de behoefte van de klant.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast zien de uitgevers in toenemende mate een branche- of klantgerichte organisatie ontstaan in plaats van de traditionele productgerichte inrichting van uitgeverijen. Volgens Theo Huibers, partner bij KPMG en hoogleraar Information Retrieval aan de Universiteit Twente, verwacht één op de vier uitgevers de komende twee jaar klantgerichter te werken en gepersonaliseerde informatie te zullen aanbieden.

Huibers: 'Essentieel hierbij is dat de uitgever zijn klant kent, zijn informatiebehoefte, zijn werkproces en zijn informatieconsumptiepatronen en hierop op het juiste moment inspeelt met de juiste relevante informatie en het juiste medium.'

Hoewel een aantal uitgevers vorig jaar aangaf afscheid te zullen nemen van het meest traditionele product van de uitgever, blijkt het boek nog altijd een favoriet product bij ruim driekwart van de bedrijven. Uit het onderzoek van KPMG blijkt ook dat ruim 20 procent van de uitgevers binnen twee jaar weblogs wil aanbieden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in