Overslaan en naar de inhoud gaan

AH is er weer als de kippen bij

Albert Heijn presenteert vandaag drie cholesterolverlagende producten onder de vlag van zijn huismerk en gaat hiermee direct de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

vandaag drie cholesterolverlagende producten onder de vlag van zijn huismerk en gaat hiermee direct de confrontatie aan met Unilever's paradepaartje .

related partner content for mobile comes here

AH denkt met een prijsvoordeel van 15 procent haar cholesterolverlagende margarine, drinkyoghurt en yoghurt aan de man te brengen.

De reactie van Unilever: "Het komt aan op onze eigen kracht; als het om je gezondheid gaat, kies je voor een vertrouwd product. Meer dan een miljoen mensen in Nederland kiezen voor Pro-Activ."

Ik ben benieuwd, als het net zo gaat als bij de Senseo koffiepad van DE, waaraan 6 jaar R&D gespendeerd is en waar nu 4 van de 5 koffiepads bij AH van het huismerk worden verkocht zie ik het somber in voor Unilever.

Aan de andere kant, kan ik me wel vinden in de reactie van Unilever dat een klant bij een cholesterolverlagend product kiest voor een vertrouwd product. De samenwerking van Unilever met de Hartstichting en zorgverzekeraar in deze bevestigt deze gedachte nog eens bij de consument.

Maar is het niet zo dat de kwaliteitsperceptie van huismerken de laatste jaren toch aardig is gestegen?
Hiernaast heeft AH met de bonuskaart wellicht een aardige troef in handen. Ik verwacht dat alle reguliere kopers van Becel Pro-activ binnenkort een brief met kortingsbon in de bus krijgen...

Saillant detail is dat de toevoeging (Reducol) dat door een bedrijf uit Canada is ontwikkeld niet alleen in margarine of yoghurt, maar ook in kaas en chocolade kan worden gebruikt. Albert Heijn sluit niet uit op termijn met meer 'gezondere' producten te komen. Het "gezonde keuze klavertje" ontbreekt echter wel op het nieuwe product, vanwege een te hoog suikergehalte. De Becel Pro-Activ producten voor op brood voeren wel het "ik kies bewust" logo.

Bron: nu.nl

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in