Overslaan en naar de inhoud gaan

Ramadan belangrijke impuls voor supermarkt

(FR) Ten tijde van crisis blijkt de Moslim maand Ramadan een belangrijke impuls te geven aan de omzetten van de Franse supermarktketens.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er wordt tijdens Ramadan gemiddeld 30 procent meer besteed aan boodschappen dan in een gewone maand. Het is dus interessant voor de grote supermarktketens om de aandacht van deze doelgroep, die ook vaker bij kleine lokale winkels koopt, te trekken. De Franse halal markt was 5 miljard euro waard in 2010. Dat is meer dan de markt voor biologisch of Kosjer voedsel.

related partner content for mobile comes here

Extra aandacht voor eten
Tijdens de Ramadan, die dit jaar tussen ongeveer 20 juli en 19 augustus valt (de precieze periode kan verschillen per Moslimgemeenschap) wordt er overdag gevast en na zonsondergang uitgebreid gegeten en gedronken met familie en vrienden. Er wordt dan extra aandacht besteed aan eten en luxere ingrediënten gebruikt. Volgens bevolkingsonderzoek van IFOP doen steeds meer Franse Moslims mee aan de Ramadan: 71 procent in 2012 tegen 60 procent in 1989.

Halal merk
Frankrijk kent een grote Moslimgemeenschap en de supermarktketens bieden al langere tijd speciale producten aan voor deze doelgroep. Groupe Casino kwam als eerste met het Halal merk Wassila, maar ook Auchan en Carrefour hebben in deze periode themaschappen ingericht. Aan het begin van de Ramadan maand adverteerde Isla Délice, een halal merk, met een Ramadan spotje op de Franse nationale tv.

Carrefour komt dit jaar voor het eerst met een huis aan huis folder die zich expliciet richt op de Moslim consumenten en de Ramadan noemt. Vorig jaar droeg de thema folder nog de verhullende titel 'Smaken uit de Orient'.

bron:

Ramadan campagne van Halal merk Isla Délice uit 2010. De geafficheerde voedingswaren waren pas na zonsondergang (wanneer er gegeten mag worden) te zien. Bureau: HEREZIE (ism JCDecaux).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in