Jeff Kling CCO Fallon


Kling heeft prijswinnend werk gemaakt voor onder meer Nike, Miller High Life, Coca-Cola, Heineken en Honda. Zijn laatste aanstelling was bij Wieden+Kennedy Amsterdam, waar hij in 2010 vertrok.
Most Interesting Man
Jeff Kling heeft ook bij EuroRSCG New York gewerkt. Daar was hij de man achter The World's Most Interesting Man voor Dos Equis bier: een lang lopende campagne voor Mexicaans bier van de Cuauhtémoc Moctezuma brouwerij (eigendom van Heineken) met in de hoofdrol acteur Jonathan Goldsmith. Aan deze 'most interesting man' worden kwaliteiten toegeschreven als 'Cuba importeert sigaren ván hem' en 'als het regent, is het omdat hij aan iets verdrietigs denkt.' De campagne is met name online een groot succes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOverigens verhuisde de senior brand manager van Heineken die verantwoordelijk was voor dezelfde campagne van Dos Equis, Paul Smailes, onlangs van de VS naar Amsterdam om daar digital manager Global voor Heineken te worden.
In Advertising Age een making-of verhaal over de succesvolle marketingcampagne van Dos Equis.
Compilatie Dos Equis campagne (Jeff Kling voor EuroRSCG New York)
Nike Write the Future (Jeff Kling voor Wieden+Kennedy Amsterdam)
Zie hier meer werk van Jeff Kling
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid