Overslaan en naar de inhoud gaan

Canon camera in kinderfilm

Product placement: De Canon EOS 60D in de kinderfilm ‘Joris & Boris en het geheim van de tempel’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In de rolprent, geschreven en geregisseerd door Martijn van Nellestijn, (o.a. Sinterklaas en de Verdwenen Pakjesboot (2009)), wordt de digitale spiegelreflexcamera volgens Canon prominent in beeld gebracht.

related partner content for mobile comes here

Hoofdrolspeler Ralf Mackenbach (winnaar Junior Eurovisiesongfestival 2009) neemt in de rol van schoolkrantverslaggever Michiel de digitale spiegelreflexcamera met zich mee als hij op zoek gaat naar de schat van Aphrodite.

Marieke van der Made, woordvoerster van Canon Nederland, zegt dat het merk zich met deze product placement niet bewust op kinderen richt. De keuze viel volgens haar op een spiegelreflexcamera - een product dat de meeste kinderen in de bereikte leeftijdscategorie niet van hun zakgeld kunnen betalen - omdat de hoofdpersoon in de film, reporter is van een schoolkrant. Van der Made: 'Deze rol vraagt om een camera met een beetje meer "body" en mogelijkheden dan een compactcamera.' Van der Made zegt dat Canon met het plaatsen van het product in de film wel uitstraalt dat iedereen met de bewuste camera gemakkelijk mooie foto’s kan maken. Maar zij signaleert wel een duidelijke trend dat een steeds jongere doelgroep interesse heeft in meer geavanceerde camera’s en open staat voor de mogelijkheden die zo’n camera biedt.

De trailer van de film. (De Canon camera wordt in deze preview overigens niet prominent in beeld gebracht.)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in