Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier: biggenbehandelunit meest smakeloze vee-industrie reclame

Wakker Dier roept de multibehandelunit voor biggen van Schipmatic uit tot de ‘meest smakeloze vee-industrie reclame’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met deze kar wordt het zo makkelijk mogelijk gemaakt om bij biggetjes allerlei pijnlijke ingrepen te doen. Je kunt hun krulstaartje afknippen met de ‘smartcoupeerder’, antibiotica injecteren en oormerken erin schieten, alles onverdoofd en – zo meldt de leverancier trots - ‘handsfree’ (kijk het filmpje van de fabrikant). De kar won een innovatieprijs op een vakbeurs van de vee-industrie.

related partner content for mobile comes here

Wakker Dier wil met de ‘verkiezing’ het grote publiek laten zien hoe het er in de Nederlandse vee-industrie met dieren wordt omgesprongen. Eerder ‘won’ een producent van legbatterijkooien met de reclameslogan: “don’t worry, make money”.

Wakker Dier stelde een top zes samen van smakeloze vee-industrie reclames uit Nederlandse vakmedia en reclamefolders van 2011 en 2012 en publiceerde deze op. De Facebookvolgers reageerden volgens Wakker Dier zelf geschokt en verkozen de multibehandelunit als ‘meest smakeloos’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in