Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuwe verpakking Van Dobben

Royaan, de fabrikant van Van Dobben kroketten, gaf designbureau Mountain de opdracht om het functionele en emotionele karakter van het merk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Mountain besloot daarop de geschiedenis in te duiken: voor Van Dobben begon het allemaal in de bekende eetsalon in de Korte Reguliersdwarsstraat in Amsterdam, waar Aat van Dobben in 1945 startte met de verkoop van belegde broodjes en huisgemaakte croquetten.

related partner content for mobile comes here

De lunchroom naast het Rembrandtsplein is nog steeds een begrip en ontvangt jaarlijks duizenden bezoekers.

Precies die rijke geschiedenis heeft Mountain nu op de Van Dobben's nieuwe verpakkingen terug laten komen.

Een vrolijke lunchroomfoto uit de oude doos, het gebruik van enkel Nederlandse typografie en Amsterdamse kleuren voor de gekleurde balken, aldus Mountain.

Volgens Mountain geven die ingrediënten een oer-Hollandse, ambachtelijke en kwalitatieve uitstraling aan de kroketten. En zo vind je de doos ook makkelijk terug in de snackvriezer in de supermarkt, aldus Mountain.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in