Overslaan en naar de inhoud gaan

Proximity’s Esther de Leeuw gaat Joe Public leiden

Esther de Leeuw stapt per 1 september over van Proximity naar Joe Public Take-Away Advertising.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Esther de Leeuw (41) gaf de afgelopen 6,5 jaar als client service & operations director leiding aan Proximity.
Dit gaat zij vanaf september doen bij Joe Public Take-Away Advertising, het bureau dat de creatieven Bart Oostindie en Antoine Houtsma en strateeg Jeroen van Eck begin dit jaar oprichtten.
De Leeuw: ‘Ik ga niet weg bij Proximity omdat ik daar weg wil, maar omdat ik heel graag naar Joe Public Take-Away Advertising wil. Ik ben overtuigd van het Take-Away Advertising-concept en in de nieuwe energie die het bureau in het vak brengt.’

related partner content for mobile comes here

De oprichting van Joe Public Take-Away Advertising deed het nodige stof opwaaien in de Nederlandse bureauwereld, omdat de drie oprichters aankondigden met hun concept de strijd aan te willen binden met de toptienbureaus.
De voormalig creatief directeuren van achtereenvolgens Etcetera, Doom&Dickson en Alfred, en de van Doom&Dickson afkomstige strategy director Van Eck verkondigden dat het bureauwezen te duur en te traag is geworden.
Met hun nieuwe bureau willen ze ‘hardnekkige conventies’ van de reclamebranche doorbreken en ze beloofden aanzienlijk sneller en zo'n 25 procent goedkoper dezelfde kwaliteit te leveren als de toptienbureaus.
De belangrijkste conventies waarmee Joe Public zei te breken zijn pitches - daar doen zij niet aan mee - en de vaste bureauklantrelatie.
Het bureau begon met twee startklanten: Ohra, waarvoor Oostindie en Houtsma de voorafgaande acht jaar prijswinnende campagnes maakten als de Paarse Krokodil (bij Etcetera) en Baby Bassie (bij Doom & Dickson), en de Bazaar in Beverwijk.
Inmiddels werden ook Miljoenenspel van de Nederlandse Staatsloterij en Bertolli verwelkomd.
De Take-Away Advertising-formule werd in 1998 in Zuid-Afrika gelanceerd door het gelijknamige Joe Public.
Joe Public Amsterdam is het tweede bureau in de wereld dat volgens deze formule werkt.
Het is volledig eigendom van de lokale partners.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in