
Voor bedrijven die er officieel niet aan zijn verbonden is het gedurende het sportevenement min of meer onmogelijk om reclame te maken rond de Olympische Spelen van Londen 2012. Zelfs wanneer een bepaald merk een commercial maakt waarin een atleet te zien is met op de achtergrond een vage afbeelding van een fakkel, loopt het betreffende bedrijf het risico te worden gedagvaard door het olympisch comité.
De regels zijn zeer strikt. Verwijzingen als ‘Londen 2012’, ‘Olympische Spelen’, ‘Games’ en zelfs alleen de cijfers ‘2012’ zijn verboden voor bedrijven buiten de ‘Olympische familie’. Ook een reclame waarin de Olympische ringen worden getoond, zal niet lang op de buis te zien zijn. Een merk mag zich namelijk niet associëren met de Olympische Spelen of die suggestie wekken. Een team van 300 mensen houdt in Londen in de gaten of er bedrijven zijn die de regels overtreden, het zogenoemde 'ambush marketing'.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftSportkoepel NOC*NSF heeft zes sponsoren die zich mogen verbinden met de Olympische Spelen. Dat zijn Lotto, DSM, Ernst & Young, Randstad, Unilever en de NS.
Bron: ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee