Overslaan en naar de inhoud gaan

Associatie met Olympics ten strengste verboden

Merken die de Olympische Spelen niet officieel sponsoren, mogen nog niet de suggestie wekken zich ermee te associëren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor bedrijven die er officieel niet aan zijn verbonden is het gedurende het sportevenement min of meer onmogelijk om reclame te maken rond de Olympische Spelen van Londen 2012. Zelfs wanneer een bepaald merk een commercial maakt waarin een atleet te zien is met op de achtergrond een vage afbeelding van een fakkel, loopt het betreffende bedrijf het risico te worden gedagvaard door het olympisch comité.

related partner content for mobile comes here

De regels zijn zeer strikt. Verwijzingen als ‘Londen 2012’, ‘Olympische Spelen’, ‘Games’ en zelfs alleen de cijfers ‘2012’ zijn verboden voor bedrijven buiten de ‘Olympische familie’. Ook een reclame waarin de Olympische ringen worden getoond, zal niet lang op de buis te zien zijn. Een merk mag zich namelijk niet associëren met de Olympische Spelen of die suggestie wekken. Een team van 300 mensen houdt in Londen in de gaten of er bedrijven zijn die de regels overtreden, het zogenoemde 'ambush marketing'.

Sportkoepel NOC*NSF heeft zes sponsoren die zich mogen verbinden met de Olympische Spelen. Dat zijn Lotto, DSM, Ernst & Young, Randstad, Unilever en de NS.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in