Overslaan en naar de inhoud gaan

(Inhaakdinsdag) Inhaken op de Olympische Spelen

Iedere dinsdag is het bij ons Inhaakdinsdag. Dan bespreken we de leukste en opmerkelijkste inhakers van de afgelopen tijd. Op 27 juli is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met nog 3 weken te gaan, zijn de activatiecampagnes van de officiele sponsors bijna allemaal wel van start. Niet dat je alle campagnes hier voorbij zult zien komen: een aantal sponsors neemt Nederland niet mee in hun marketing (onder andere P&G laat Nederland links liggen, net als Visa en General Electric). Dat betekent dus wel weer inhaak-kansen voor de concurrentie.

related partner content for mobile comes here

Trendbox en Activate & Co telden inmiddels 23 Olympische activaties in de (Olympische) Oranje Barometer. Men verwacht er hier maximaal 50. In gastland Groot Brittannië zullen het er een stuk meer zijn. Ik heb de opmerkelijkste op een rij gezet.

Coca-Cola was in ieder geval de allereerste, met een grote campagne rondom het thema Move to the beat. We hebben de commercial met muziekproducer Mark Ronson allemaal wel voorbij zien komen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Drie jaar geleden zagen we al iets dergelijks van Samsung voorbijkomen:

De bijdrage van Samsung Mobile is dit jaar een stuk minder opmerkelijk, maar wel weer geheel in de 'we doen het met z'n allen' Olympische mentaliteit:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

McDonalds wil de Britse kinderen wat meer laten bewegen en stopt vrolijk gekleurde stappentellertjes in de Britse Happy Meals:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Procter & Gamble maakte een film rondom moeders. Want hoe groot de prestatie van sporters ook is, moeder zijn is volgens de fabrikant de moeilijkste baan ter wereld. Maar ook de leukste baan:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Omega is al meer dan 80 jaar verantwoordelijk voor het bijhouden van de tjid tijdens de Spelen. En laten de rolling Stones nu net 50 jaar bestaan, en hun hit Start me up 31 jaar. Een beetje vergezocht, maar het levert wel een mooie commercial op:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Partners van NOC NSF zijn Randstad, Unilever, DSM, NS, Ernst&Young en Lotto. Voor DSM geen commercial, de fabrikant ontwikkelde een app waarmee sporters hun eigen prestaties kunnen vergelijken met die van vroegere Olympische sporters. Ik schreef er hier gisteren al een over.

Unilever verbindt zijn vitaliteitsmissie (gezond lijf en gezonde voeding) aan het Olympisch comite en kwam met een tweetal activaties. De eerste vind ik het best gelukt, en draait rond Dove Men en oud-Olympische sporters Arnold vanderlyde en Dennis van der Geest. De mannen vertellen hoe ze zich ontwikkeld hebben na hun sportieve leven. Er is een actie aan verbonden waarmee je tickets naar Londen kunt winnen.

Ook oud-Olympische sporter Ankie van Grunsven geeft kaartjes voor Londen weg, in een activatie voor Becel Gold. Om te winnen moet je de kaartjes gunnen, door iemand uit je nabije omgeving te nomineren voor een hart. Het komt echter allemaal een beetje belegen over.

Van begin tot goud
Rabobank en Delta Lloyd hebben een directe band met sponsors, dus van hen kunnen we ook de nodige activaties verwachten. Rabobank bijvoorbeeld sponsort de paarden-, wieler- en hockeyploeg. De bank bedacht de campagne Van Begin tot Goud. Anky van Grunsven, Naomi van As en Marianne Vos vertellen hun verhaal op weg naar de top, aan de hand van en een expositie op het Museumplein in Amsterdam.

Deze commercial is van Amul:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

En Cadbury heb ik als afsluiter, het Britse merk maakt er wederom iets bijzonders van met 'lipdubs' voor Britse sporters:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

En deze, vrienden en familie van hockeyster Sarah Thomas zingen haar toe op een heuvel:

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in