RTL komt met GTST game-app voor in de zomer
RTL noemt het geen mobiele soap game-app maar een grootschalig en innovatief transmediaal concept, waarmee een brug wordt geslagen tussen de laatste aflevering van dit seizoen op vrijdag 6 juli en de eerste aflevering van het nieuwe seizoen op maandag 3 september.
Het gaat in ieder geval over Tim. Tim is een nieuw personage in de serie. Negen weken lang heeft de kijker toegang tot het handgeschreven notitieboek van de ondoorgrondelijke Tim. Maar er is meer.
Vacatures
Senior communicatie adviseur / Woordvoerder
Ministerie van Klimaat en Groene GroeiContentredacteur
Provincie UtrechtConcern communicatieadviseur
Gemeente AltenaMet behulp van video, games en verborgen inhoud achterhaalt de kijker wie Tim is, waar hij vandaan komt, wat zijn achtergrond is en nóg belangrijker: wat hij in Meerdijk komt doen.
Iedere week worden er via verschillende on- en offline platforms codes verspreid die de kijker helpen om het notitieboekje van Tim week voor week te ontgrendelen. De slimste en meest fanatieke speler maakt kans op een reis naar Zuid-Afrika om daar te figureren in ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’.
Arno Otto, managing director Digital Media, legt uit: ‘We zijn constant op zoek naar manieren om ons publiek langere tijd betrokken te laten zijn bij onze programmaformats. Dit concept laat zien hoe we met een rijke mix aan digitale content de contactmomenten rondom een format zoals ‘GTST’ via alle platformen verlengen. Op deze manier krijgt de GTST-fan ook tijdens de zomerstop zijn dagelijkse portie ‘GTST’.’
De transmedia-versie van ‘GTST’ is een samenwerking van RTL Nederland, Endemol en The Project Factory.
De sponsoren die je de komende weken terugziet tussen alle Tim-content, zijn Samsung, mobiele provider Sizz en Thuisbezorgd.nl. De app is te downloaden voor iOS en Android.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid