Overslaan en naar de inhoud gaan

Michael Jansen stopt met Nothing

Michael Jansen stopt met Nothing, het reclamebureau dat hij in januari 2009 oprichtte samen met Bas Korsten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Michael Jansen, met gevoel voor humor: ‘We lived up to our name. Daarom stoppen we na 3,5 jaar met Nothing. Het soort klanten waar we graag voor zouden werken en die onze manier van denken wellicht hadden kunnen gebruiken, hebben wij daarvan niet kunnen overtuigen. In een tijd waarin zoveel kan, is het frustrerend om niet genoeg uiting te kunnen geven aan al die mogelijkheden. Het is duidelijk dat we dat op een andere manier moeten bereiken. Het duurde uiteindelijk best lang om dat toe te geven.’

related partner content for mobile comes here

Jansen gaat freelancen om de komende tijd rond te kunnen kijken bij diverse bureaus. Want: ‘Tegelijkertijd is dat ook een fantastische manier om mezelf weer te verwennen met getalenteerde strategen, social media planners, operations managers en allerlei mensen die veel beter zijn in bepaalde dingen dan ikzelf. Ik verheug me er nu al op.’

Bas Korsten vertrok een jaar geleden al bij Nothing om – toen nog samen met Massimo van der Plas en Joep de Kort – de creatieve directie te gaan vormen bij UbachsWisbrun/JWT, het huidige JWT Amsterdam. Korsten zei toen over zijn vertrek: ‘Dat heeft vooral te maken met het feit dat je als eigenaar van een klein bureau met randzaken bezig bent. Ik wil gewoon weer met merken bezig zijn.’ Korsten en Jansen hebben 12 jaar samengewerkt.

‘Ideas have the power tot make something out of nothing.’ Dat was de basisgedachte waarmee Korsten en Jansen in 2009 Nothing begonnen, nadat zij vier jaar eerder het succesvolle bureau Selmore hadden opgericht samen met Poppe van Pelt, Diederick Hillenius en Otto van der Harst.

Nothing moest geen traditioneel reclamebureau worden, omdat reclame, vonden beide oprichters, lang niet altijd de beste manier is om een merkprobleem op te lossen; de oplossing zagen ze vaak veel dichter bij het product en de productbeleving liggen.

Begin 2010 pasten ze de positionering iets aan en richtten ze zich weer meer op waar ze jarenlang om bekroond werden, in hun jaren bij Selmore en daarvoor bij DDB: reclame. In dat jaar werden G-Star, Comedy Central, Noord-Zuidlijn en Plan Nederland klant bij Nothing. In januari 2011 werd Johan Jongkind, voormalig csd bij TBWA\Neboko, aangetrokken als managing partner.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in