Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke merken hebben een spiegel

1983. Bijna 30 jaar geleden. UB40 haalde met 'Red Wine' een nummer één positie. Net als Spandau Ballet met 'Gold'. TV’s waren enorm.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

En nu, in 2012. Vorige maand het bericht dat BMW Group Nederland de eerste pitch gaat uitschrijven. Na bijna 30 jaar. Op Adformatie stond het bericht met de veelzeggende kop: “.” Één korte kop. Een kop die de kern en het ‘geheim’ van merkcommunicatie krachtig samenvatten; consistentie in de boodschap.

related partner content for mobile comes here

BMW maakt fantastische producten. Pure kwaliteit. Altijd herkenbaar. Met of zonder logo. Continu streven naar perfectie en verbetering in een veranderde omgeving, gericht op het telkens leveren van dezelfde ultieme beleving aan klanten. Een merk als BMW weet dan ook precies wát ze de mensen willen vertellen. Hoé dat het beste gedaan kan worden op een creatieve, prikkelende en overtuigende manier. Dat is aan een bureau. De specialist.

Sterke merken hebben een spiegel
30 jaar samen met een bureau. Er zijn voldoende relaties die dat aantal niet halen. Mismatch? Passen niet bij elkaar? Of misschien toch de onwelwillendheid of onkunde om eerst in de spiegel te kijken. De schuld aan externe factoren geven is altijd de makkelijkste oplossing.
Dat doen sterke merken niet. Die kijken eerst naar de eigen organisatie. De eigen strategie. De eigen producten. Sluit wát we doen nog wel aan op wat mensen willen? Nee, dan gaan we daar eerst voor zorgen. Het bureau komt veel later aan pas. Die mag zich weer buigen over de vraag hoe we dat gaan vertellen en met welke middelen.

Bloeien in een veranderde omgeving
BMW Group schrijft de pitch uit omdat de mediaconsumtpie en het oriëntatiegedrag de laatste jaren wel erg hard veranderen. Een sterk veranderende omgeving waar BMW al lang op reageert met o.a. de toekomstige . BMW weet precies wát het wil vertellen en aan wie. De vraag is alleen hoe en of de huidige manieren nog wel juist zijn. En dan ga je rondkijken. Passen we nog bij elkaar?

Het bericht in adformatie heeft me niet losgelaten. In één kop stond daar de kracht en het succes van een sterk merk samengevat. Een kop met een duidelijke boodschap voor veel marketeers en managers die constant met nieuwe bureau’s te maken hebben. Op zoek naar de heilige graal of oplossingen voor tegenvallende resultaten. Richt de ogen naar binnen.

Sluit wát je bedrijf doet of levert, nog wel aan op de veranderende wensen van consumenten. En blijft dit zo in de nabije toekomst? Het is niet de makkelijkste weg, maar uiteindelijk wel de weg naar groei en succes.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in