Overslaan en naar de inhoud gaan

MobileMarketing.nl: 'Helft van top-500 adverteerders in NL heeft nog geen app'

Blogsite MobileMarketing.nl heeft onderzoek gedaan naar de inzet van mobile apps door de top 500 grootste adverteerders in Nederland. Uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

[PERSBERICHT]

related partner content for mobile comes here

Alleen de Nederlandse en internationale Android en iOS apps zijn hierin meegenomen. Door het beperkte app gebruik van Windows Phone en BlackBerry zijn deze achterwegen gehouden. Daarnaast zijn er nauwelijks branded apps op deze mobiele platformen beschikbaar.

Apps geen doel op zich

Richard Otto (oprichter Mobile Marketing Nederland/ strategy consultant bij Lumata): "Veel grote adverteerders zijn zich nog steeds aan het oriënteren of zij een app willen laten ontwikkelen. Beschikbaar budget, maar ook toegevoegde waarde is hierin van belang. Apps zijn geen doel op zich en niet altijd het beste middel voor een mobiele strategie. Er zijn ook veel adverteerders die alleen kiezen voor een mobile compatible website. In mijn optiek is dit ook de basis van een mobile presence. Zeker als je bekijkt dat steeds meer websites worden bezocht via een mobile device, dan moet je website het wel naar behoren werken."

Android

Opvallend is dat veel adverteerders zich nog steeds vooral op iPhone richten. 35% van de top500 adverteerders heeft maar een Android app terwijl 47% wel een iPhone app hebben uitgebracht."Dit heeft vaak ook met een budgetkwestie te maken. Apps voor meerdere platforms maken kan aardig in de papieren lopen en de grote diversiteit van Android devices kan de ontwikkeling op dit platform ook conplexer maken. Vaak zie je dat er door adverteers eerst gekozen wordt voor iOS en bij succes wordt pas naderhand een Android app ontwikkeld. “, aldus Richard Otto. Een enkele adverteerder kiest alleen voor het Android platform, maar dit heeft vaak te maken met de App Store restricties, bijvoorbeeld The Phone House die niet wordt toegelaten op de iPhone App Store doordat er andere telefoonmerken in de app vermeld staan.

Branches

Uit de resultaten blijkt ook dat vooral automotive branche goed vertegenwoordigd is. Elk automerk heeft reeds een en vaak zelfs tientalle mobiele app ontwikkeld. De retailers en overheid doen nog minst met mobiele apps

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in