Overslaan en naar de inhoud gaan

Online shoppers verkiezen correct koopproces boven merkimago

Consumenten kopen het liefste op websites die koop-opdrachten effectief en correct verwerken, en snel pagina’s laden. Websites die dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Gomez ondervroeg 1,173 online shoppers. Meer dan 90 procent van de online shoppers verlaten een webwinkel zodra ze merken dat het koopproces niet werkt naar behoren. Drie mislukte koop-pogingen zijn hierbij het maximum.

related partner content for mobile comes here

Opmerkelijk: 75 procent van de shoppers geeft aan dat webpagina’s op de commerciële websites gemiddeld te langzaam laden, en de helft van de ondervraagden zegt dat ze in dat geval naar de concurrent zullen stappen.Volgens de onderzoekers lijkt het erop dat consumenten meer belang hechten aan de kwaliteit van het online koopproces dan aan het merkimago van de website, of zelfs aan korting.

Word of mouth tenslotte speelt ook een rol bij de keuze van de webwinkel; 47 procent van de respondenten zegt namelijk een slechte shopervaring te zullen melden aan tenminste vijf bekenden. Jupiter Rersearch telde dit jaar 114 miljoen online shoppers voor de feestdagen in de VS, dus mocht daarvan 10 procent een slechte shop- ervaring hebben, dan zullen 27 miljoen mensen dat ook te horen krijgen, aldusGomez.

Bron: Internet Retailer

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in