Online shoppers verkiezen correct koopproces boven merkimago
Gomez ondervroeg 1,173 online shoppers. Meer dan 90 procent van de online shoppers verlaten een webwinkel zodra ze merken dat het koopproces niet werkt naar behoren. Drie mislukte koop-pogingen zijn hierbij het maximum.
Opmerkelijk: 75 procent van de shoppers geeft aan dat webpagina’s op de commerciële websites gemiddeld te langzaam laden, en de helft van de ondervraagden zegt dat ze in dat geval naar de concurrent zullen stappen.Volgens de onderzoekers lijkt het erop dat consumenten meer belang hechten aan de kwaliteit van het online koopproces dan aan het merkimago van de website, of zelfs aan korting.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisWord of mouth tenslotte speelt ook een rol bij de keuze van de webwinkel; 47 procent van de respondenten zegt namelijk een slechte shopervaring te zullen melden aan tenminste vijf bekenden. Jupiter Rersearch telde dit jaar 114 miljoen online shoppers voor de feestdagen in de VS, dus mocht daarvan 10 procent een slechte shop- ervaring hebben, dan zullen 27 miljoen mensen dat ook te horen krijgen, aldusGomez.
Bron: Internet Retailer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid