Overslaan en naar de inhoud gaan

Waar shopt de senior?

De oudere consument is in drie groepen te verdelen. Detaillisten kunnen daarmee gericht inspelen op deze consumentengroep. Dat is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Saskia van Hilst MSc. studeerde onlangs af in Marketing Management aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van de Universiteit van Tilburg. Van Hilst vond tijdens haar onderzoek naar het winkelgedrag van oudere consumenten (60+}) drie consumentenprofielen:

related partner content for mobile comes here
  • Groep 1 stelt hoge en duidelijke eisen aan de te bezoeken winkels, zoals een passende imago en de aansluiting winkel/product.
  • Groep 2 prefereert gunstig gelegen winkels.
  • En groep 3 gaat voor ervaring en zekerheid bij de winkelkeuze.

De groep oudere consumenten (60+) wordt steeds groter en zal in 2042 ongeveer 4 miljoen mensen bevatten (tegenover 2,3 miljoen in 2005).

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Accent Grave, exploitant van de website . De volledige scriptie en de appendices zijn digitaal beschikbaar op , hoofdstuk ‘Stage of afstuderen?’ of op , hoofdstuk ‘De mensen’., met inachtneming van de regels voor copyright.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in