
Saskia van Hilst MSc. studeerde onlangs af in Marketing Management aan de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen van de Universiteit van Tilburg. Van Hilst vond tijdens haar onderzoek naar het winkelgedrag van oudere consumenten (60+}) drie consumentenprofielen:
- Groep 1 stelt hoge en duidelijke eisen aan de te bezoeken winkels, zoals een passende imago en de aansluiting winkel/product.
- Groep 2 prefereert gunstig gelegen winkels.
- En groep 3 gaat voor ervaring en zekerheid bij de winkelkeuze.
De groep oudere consumenten (60+) wordt steeds groter en zal in 2042 ongeveer 4 miljoen mensen bevatten (tegenover 2,3 miljoen in 2005).
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBHet onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Accent Grave, exploitant van de website www.shoppenopzondag.nl. De volledige scriptie en de appendices zijn digitaal beschikbaar op www.shoppenopzondag.nl, hoofdstuk ‘Stage of afstuderen?’ of op www.accentgrave.nl, hoofdstuk ‘De mensen’., met inachtneming van de regels voor copyright.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee