Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne SIRE tegen kinderleed

Stichting Ideële Reclame, SIRE, heeft donderdag onder de titel 'Ik zie ik zie wat jij niet ziet' een campagne gelanceerd om aandacht te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de campagne wil de stichting een brede maatschappelijke verontwaardiging creëren over alle vormen van kinderleed. Via tv- en radiospotjes, print advertenties, boomerangcards en banners op internet vraagt SIRE aandacht voor seksueel misbruik, huiselijk geweld, armoede, kindermishandeling en zwerfjongeren. Ook de internetsite maakt deel uit van de campagne.

related partner content for mobile comes here

SIRE meldt dat er in Nederland honderdduizenden kinderen slachtoffer zijn van verwaarlozing en mishandeling. Per week sterft minstens één kind aan de gevolgen daarvan. Elk jaar worden 80.000 kinderen mishandeld en zijn 350.000 Nederlandse kinderen getuige van geweld tegen een van de ouders. Ruim 450.000 kinderen kunnen door geldgebrek niet meedoen in de maatschappij. Op straat zwerven 5000 jongeren. SIRE wil niet alleen de hulpverleners verantwoordelijk voor het kinderleed stellen, maar wil dat ook de Nederlandse burgers zelf het welzijn van hun kinderen bovenaan de maatschappelijke agenda zetten. De discussie moet dus niet alleen in Den Haag worden gevoerd, maar ook op straat. Vandaar deze bewustwordingscampagne.

Om de boodschap helder neer te zetten koos SIRE ervoor om op indringende wijze voorbeelden te laten zien van situaties waarin kinderen in de knel zitten: kindermishandeling, huiselijk geweld, verwaarlozing, zwerfjongeren, seksueel misbruik. Het samenspel van deze uitingen moet schetsen hoe groot het probleem is. Tv-spotjes tonen kinderen die worden geslagen of seksueel misbruikt. In een radiocommercial vraagt een kind: “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is rood...”? Dat blijkt geen brandweerauto of potlood te zijn, maar “de rode striemen op mijn rug van toen papa zijn afstandsbediening kwijt was.”? SIRE werkt in de campagne, die loopt tot het voorjaar, samen met organisaties als de Kindertelefoon en Stichting Korrelatie. (ANP, SIRE)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in