Overslaan en naar de inhoud gaan

Campagne tegen alcoholgebruik jongeren

De Stichting Verantwoord Alcoholgebruik (STIVA) is woensdag begonnen met een campagne tegen alcoholgebruik onder jongeren.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Radiospotjes en flyers moeten jongeren en hun ouders wijzen op de risico's van drinken op jonge leeftijd. Dat gebeurt met de slogan ‘Alcohol onder de 16, nog even niet’. De flyer, die onder meer in supermarkten ligt, legt uit waarom jongeren onder de zestien geen alcohol moeten drinken en roept ouders op geen drank voor hun kinderen te kopen. Ook geeft de folder tips aan vaders en moeders om te voorkomen dat jongeren bier, wijn of sterke drank drinken.

related partner content for mobile comes here

Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de organisatie van supermarkten, liet in een reactie weten de campagne te steunen en daar ook aan mee te werken. Volgens een woordvoerster werken supermarkten graag mee aan het tegengaan van alcoholgebruik onder jongeren, bijvoorbeeld door naar legitimatiebewijzen te vragen. Jongeren maar ook ouders zouden hier echter vaak laconiek op reageren. “We vinden het heel belangrijk dat die norm van zestien jaar er inslijt. Het moet een cultuur worden,”? aldus de zegsvrouw.(ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in