Campagne tegen alcoholgebruik jongeren
Radiospotjes en flyers moeten jongeren en hun ouders wijzen op de risico's van drinken op jonge leeftijd. Dat gebeurt met de slogan ‘Alcohol onder de 16, nog even niet’. De flyer, die onder meer in supermarkten ligt, legt uit waarom jongeren onder de zestien geen alcohol moeten drinken en roept ouders op geen drank voor hun kinderen te kopen. Ook geeft de folder tips aan vaders en moeders om te voorkomen dat jongeren bier, wijn of sterke drank drinken.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de organisatie van supermarkten, liet in een reactie weten de campagne te steunen en daar ook aan mee te werken. Volgens een woordvoerster werken supermarkten graag mee aan het tegengaan van alcoholgebruik onder jongeren, bijvoorbeeld door naar legitimatiebewijzen te vragen. Jongeren maar ook ouders zouden hier echter vaak laconiek op reageren. “We vinden het heel belangrijk dat die norm van zestien jaar er inslijt. Het moet een cultuur worden,”? aldus de zegsvrouw.(ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid