Medianeutraal graag
De inhoud van een boodschap moet vandaag de dag vele vormen kunnen aannemen, omdat er simpelweg steeds meer mediasoorten zijn. Van print tot internet, van spraak tot sms-bericht. Daarom moeten de makers van inhoud al tijdens de productie goed stilstaan bij de opbouw van hun verhaal. Het moet immers makkelijk kneedbaar zijn. Als ze liever in beelden denken: denk maar aan de beeltenis van de hindoegoed Vishnu die altijd wordt afgebeeld met vier armen. Vishnu kan drie gedaantes aannemen.
Er komen steeds betere Content Management Systemen op de markt die inspelen op de convergentie van media. Stop de inhoud eenmalig in een databankapplicatie, deze stelt de tekst vervolgens desgewenst beschikbaar voor printmedia, internet, WAP, sms/mms, gesproken tekst (bijvoorbeeld een podcast) , PDA’s, telefoons et cetera. Daarmee komen nieuwe doelgroepen in zicht, tegen een geringe meerprijs.
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid