
Met sociale presentie wordt de persoonlijke nabijheid en levendigheid bedoeld, die via een medium tot stand gebracht kan worden. Mediale richness (veelzijdigheid) verwijst naar de complexiteitsgraad van de informatie die een communicatiekanaal kan overdragen.
De belangrijkste factoren van mediale richness zijn de directe terugkoppelingsmogelijkheden, de individuele vormgeving en adresseerbaarheid van boodschappen, de inzet van verbale en non-verbale informatie, evenals de effectieve bewerking respectievelijk overdracht van meerduidige boodschappen. Bij de keuze van dm-media moet hiermee rekening worden gehouden.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBZo wordt face-to-facemarketing als een zeer ‘rijk’ medium beschouwd, met een grote interactiviteit en sociale presentie, waardoor het zeer geschikt is voor het opbouwen van vertrouwen en persoonlijke relaties. Een nadeel zijn de hoge kosten. Telefoonmarketing is minder ‘rijk’, want puur auditief, maar net zo veelzijdig inzetbaar. En briefcommunicatie en e-mailings bijvoorbeeld, hebben een gemiddelde mediale richness en sociale presentie, een groot individualiseringspotentieel, en ze zijn in ruimte en tijd flexibel te gebruiken.
Bron: Marketingjournal
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee