Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven nog niet ver met e-mail communicatie

E-mail als middel voor klantcontact wordt nog niet optimaal benut.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat concludeert onderzoeksbureau MysteryShopperOnderzoek.nl. Het bureau zond honderd bedrijven een e-mail met een vraag die om gericht antwoord vroeg. 37 procent van de bedrijven stuurde binnen 24 een antwoord, 11 reageerde na een dag, 14 procent liet helemaal niets van zich horen. Opvallend is dat 16 procent niet eens de mogelijkheid tot e-mail communicatie op de website had.

related partner content for mobile comes here

Volgens Claudio Blok van is e-mail een effectievere manier van communiceren dan bijvoorbeeld telefoon. ‘Telefoongesprekken duren door uitweiding van het onderwerp vaak langer, terwijl een e-mail beantwoorden sneller is. Toch gebruiken veel bedrijven deze mogelijkheid niet of nauwelijks. Eenzesde van de bedrijven laat deze mogelijkheid zelfs geheel links liggen. Ook verwijzen veel bedrijven onnodig vaak naar de veel gestelde vragen pagina op hun website, terwijl daar het antwoord op onze vraag niet stond.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in